2014. január 21., kedd

Korai menopauza? Asszisztált reprodukció?

Ahogy ígértem a dokinak, az AMH vizsgálatot megismételtettem. Ezzel párhuzamosan megkezdődtek a munkahelyemen a rendszeres orvosi vizsgálatok, amelynek része a nőgyógyászati szűrés. Kapva, kaptam az alkalmon és elmentem rákszűrésre és csináltattam ultrahangot. Pont félidőben voltam és kértem, hogy nézzék meg mi a helyzet az ovulációval. Az orvos azt mondta, hogy egyáltalán nem lát tüszőt, peteérés nem volt és ebben a hónapban nem is lesz.
Ez azért volt meglepő, mert használtam az ovulációs tesztet és aszerint volt Lh csúcs és volt peteérés. Akkor mi a fenétől lett pozitív a teszt?? Az is igaz mondjuk, hogy korábban, még a babagyártós időszakban több napon keresztül mutatott két vonalat a teszt, csak más volt az erőssége a kontrollvonalhoz képest. Most meg egy + kilengés és előtte is és utána is teljesen  negatív lett az ovuteszt, de úgy hogy nem volt 2. vonal.

Az AMH-m megérkezett, így újra elmentem dr .K-hoz, hogy véglegesen kiértékeljük az összes eredményt. Kb májust-júniust írhattunk. Az esküvő rohamosan közeledett, egyre több volt a tennivaló. Ez volt életem legnehezebben felfogható, megérthető és elfogadható beszélgetése.Az orvos azt mondta, hogy az Amh eredmény ezek szerint nem volt hibás, alacsonyabb, mint 0,1! Mindez azt jelenti, hogy a petefészek kimerülőben van, vagy már ki is merült. Az, hogy nem láttak peteérést, szintén ezt támasztja alá. A spontán teherbeesés esélye olyan csekély, hogy szinte kizárt. Ha nincs már tartalék pete, úgy saját gyermekre nincs esélyem, legfeljebb donor petesejttel, lombik keretében...

A Klinika Asszisztált Reprodukciós Osztályára irányított dr. M-hez. Azt mondta, ő már nem tud segíteni, megfelelő szakemberre van szükségünk és dr. M az.

Sokkot kaptam, összeomlottam, kiborultam. Dehá,t alig 9 hónapja teherbe estem, most meg klimaxolok?????  Hogy van ez? Azért még nem vagyok olyan öreg, 35 éves vagyok. Igazságtalannak és hihetetlennek tartottam az egészet. És rémisztő volt hogy ez egy irreverzibilis folyamat...

Azonnal felkerestük a Klinikát időpontért, emellett egy magánklinikára, a Versysbe is bejelentkeztünk, több szem többet lát alapon. Életemben nem volt még ennyire azonos két orvosnak a szakvéleménye, mint az én esetemben. Röviden: Minden perc drága, nem tudják garantálni, hogy stimulációval el tudnak érni peteérét és minél több idő telik el, annál kisebb ennek az esélye. Azonnal bele kell vágni a Reprodukciós eljárásba, lehetőleg egyből lombikba!
Én erre nem voltam felkészülve, meg arra sem hogy meddő vagyok, hogy nincs petém, hogy azonnal lombik. És két hónap múlva esküvő. Nem, én ezt nem tudom, nem bírom elkezdeni esküvő előtt. Erre rá kell készülni, meg kell hozzá erősödnöm. Egyszerre a munkát, az esküvőszervezést és a lombikot nem tudtam volna vállalni. És őszintén nem is akartam. Az esküvős feladatok mind rám hárultak, emellett dolgoztam (tudni kell hogy 2-2 órát utazom minden nap a munkahelyemre és vissza) és esélyes volt, hogy a Bp-i vizsgálatok és kezelések nagy részét is egyedül kell végigcsinálnom. Én ezt nem vállaltam. Jól kibőgve el is mondtam ezeket a férjemnek, aki elég nagy nyomást helyezett rám azzal kapcsolatosan, hogy miért nem kezdjük el azonnal a programot, miért kockáztatunk...játszunk az idővel és az esélyeinkkel.

A férjem nem nagyon értette meg szerintem, de végül megbeszéltük, hogy esküvő után, újult erővel belevágunk a mesterséges megtermékenyítés rejtelmeibe!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése