2014. január 22., szerda

Az első inszemináció

Január 02-án megjött. Késett kicsit, amit nekem sosem szokott. Arra gondolok, hogy azért megterhelte a closty és az FSH (Fostimon) a szervezetem és kicsit bezavart. Ez egy csütörtöki nap volt. Felhívtam a Klinikát, hogy időpontot egyeztessek, de a doki pénteken nem dolgozott, így csak hétfőre kaptam. Ez az 5. cn volt. A lényeg, hogy nem találtak cisztát és semmi olyat, ami akadályozta volna a stimulációt.

Eredetileg egy kísérleti inszeminációs hónapot beszéltünk meg azzal, hogy ha nem jön össze akkor lombikozunk. Pont ő volt az aki mindennek a fontosságát azzal indokolta, hogy ilyen AMH-val és FSH-val nem lehet tudni meddig működik a petefészek és sikerül kinyerni petét, így az időtényező nálunk kritikus. Nincs idő próbálkozni és pazarolni az értékes sejtállományom.:-)

Ehhez képest most más véleményre helyezkedett. Úgy ítélte meg, hogy a decemberi stimuláció olyan eredményes volt, hogy szerinte belefér még egy kis idő. És ő szeretné tudni, hogy teljesen leállt-e a bal petefészek. Ezért újra stimulálna, de nem lombikos, hanem inszemis protokoll szerint. és ha lesz a bal oldalon pete, akkor lesz inszemináció, ha nem, akkor februárban lombik. 

Mit is mondhattam volna, minthogy rendben. Rettegtem a stimu gyógyszerektől, hogy újra pocsékul leszek napokig, hetekig...De még aznap, 5. cn-on elkezdtem szedni a clostyt. 7. cn-on kaptam az első injekciót, majd 10 napon a következőt. Decemberben csak egyet kaptam...így ettől most többet vártam. Igaza volt az orvosnak abban, hogy idővel enyhülnek majd a tünetek és rosszullétek, ahogy a szervezet hozzászokik a kezelésekhez. Két nap volt amikor igazán kikészültem, de a többi nap elviselhető volt.

Időközben arra is rájöttem, hogy a bromira egyáltalán nem lehet semmilyen alkoholt inni. Teljesen felerősíti a mellékhatásokat. Még akkor is, ha csak egy pohár bort, vagy pezsgőt fogyasztasz. Erre jobb ügyelni!

10. cn-on mennem kellett ultrahangra.  Csodás nap volt. 3 db tüszőt láttak és ebből egyet a jó oldalon, a balon :-) Tulajdonképpen nem is csoda, hogy nem estem teherbe tavaly, ha a bal oldalon sosem volt peteérés...Ennyit arról, hogy a jobb oldali peték a hasüregen átúszva lejutnak a bal oldali petevezetéken...

Kaptam Choragon szurit, amit vasárnap, január 12-én 22:00 órakor kellett beadni. Mellette időpontot inszeminációra: 2014. január 14. reggel 8 és 12 óra.

Mivel aznap amikor az ultrahang volt még kaptam egy adag Fostimont, így reménykedtem, hogy ahogy decemberben is, eggyel növekszik majd a petesejtek száma a következő 3 napban. Na ez az amit sosem fogok megtudni...hogy így volt-e...Ugyanis inszemi előtt sem és utána sem csináltak ultrahangot, így nem tudom végül hány darab lett és hogy volt-e már akkor tüszőrepedés.

Aznapra kivettem szabit, reggel P. nagyon ügyesen leadta amit kellett. Én ideges voltam, mert semmilyen ovulációs fájdalmat nem éreztem, holott decemberben repesztő nélkül is vagy 3 napig fájt a hasam. Féltem, hogy mi van, ha nem lesz ovuláció időben? De gondoltam, ezt úgyis ellenőrzik.

Volt 3 szabad óránk, így elvittük a karikagyűrűnket az ékszerészhez lézer-fémjelzésre, majd elmentünk vásárolni. A vásárlás végére már olyan fájdalmaim voltak, hogy alig bírtam járni. Sosem örültem fájdalomnak még ennyire :-) De be kellett vennem egy fájdalom-csillapítót, mert amúgy nem bírtam volna ki.....

11:45-re értünk vissza. Bevallom őszintén, hogy nagyon rettegtem az inszeminációtól. Túlolvastam magam szerintem és persze csupa rosszat,hogy ez mennyire fáj, milyen fájdalmat és vérzést okoz, szóval zabszem volt a popimban. Ezen kicsit sem segített az, hogy 13:45-kor hívtak csak be. Halálra izgultam magam addigra.

De bementem és pár perc alatt túl voltam az egészen. Nem volt kellemetlenebb, mint egy rákszűrés, szerencsére. Negyed órát kellett még úgy feküdni, aztán kicsit kint ücsörögni és utána mehettünk haza.

Nem tudom kinek mi a tapasztalata, de elbizonytalanodtam dolgokban. Elsőként abban, hogy vajon mennyi idő alatt ürül ki a tüszőrepesztőként kapott Hcg. Mert attól fals lehet majd a terhességi teszt eredménye.

Aztán az egyik nővér az inszeminációkor azt mondta, hogy még aznap és a következő két napban növelni kell az esélyeket és rá kell dolgozni :-) A másik viszont azt mondta, hogy két hétig nem javasolt a szex. Most melyik az igaz? Persze nem kockáztattunk idáig...

Még ott helyben kérdeztem az orvost, hogy nem kell-e valami progeszteron pótlás, nehogy már valami sárgatest elégtelenség szóljon közbe, de azt mondta nem kell. Egyes klinikákon ez része a protokollnak (pld: Kaáli), míg más helyen nem. Ez miért van így? Most vagy kell, vagy nem. Ha nem árthat, csak használhat, akkor miért nem adják inkább??? Ez kicsit nyugtalanít.

Nem tudok mit kezdeni az IR vizsgálattal sem, én hasznosnak tartanám, de dr. M. azt mondta felesleges és hogy ez most egy nagyon felkapott dolog. Azt mondta tartsak szénhidrát diétát és mozogjak sokat, ez elég lesz. De nem tudom nem kéne-e mégis elmenni....Na meg tartani a diétát.....azt tuti kellene....

A hasam is állandóan feszül, mintha felfújtak volna benne egy fél focilabdát. Nem tudom, hogy ez normális-e, és mintha valami maszatolás - vérmentes - is elindult volna. 

Kicsit nehezen viselem ezt az egészet. Na meg a kilóimról nem is számoltam még be. 2012. novemberében kezdtem vad, de nem eszetlen fogyókúrába, mert a terhesség miatt felszedtem 4-5 kg-ot és az esküvőn a legjobb formámban akartam lenni, hogy a gyermekeim lássák milyen szép és csini volt az anyukájuk, amikor a papájuk elvette :-)

58 kg-ról indultam, az esküvő napján 49,7 kg-ot mértem :-) :-) Nagyon jól éreztem magam a bőrömben. Mindent mondhatunk, csak azt nem hogy ez gyors fogyás volt. Így azt reméltem tartós lesz. De mostanra visszaszedtem 4 kg-ot, ami nagyon bosszant. Emiatt, meg hogy állandóan fel van "dagadva" a hasam, úgy érzem magam mint egy húsos szalonna. Eléggé kiábrándító...dolgoznom kéne ezen.

Ez a hízás dolog lehet a hormonoktól? 

A heti egy fallabda itt már nem segít. A fallabdáról jut eszembe, hogy ezt is megkérdeztem, hogy lehet-e és azt mondták igen. Múlt csütörtökön el is mentem a szokásos játékra, de nem esett jól, állandóan féltettem a hasam, feszítettem, fogtam, meg minden. Utána meg hatalmas bűntudatom volt, hogy hátha rosszat tettem. Azért az tény, hogy nem úgy játszottam mint szoktam, csak olyan félgőzzel, pötyögve. A szaunát viszont kihagytuk :-)
Nem tudom, hogy elmegyek-e a héten újra.

Lehet, hogy az állandó hasfeszülés is attól van, hogy valami ösztönös védekezőmechanizmus indult el és valójában én feszítem, csak észre sem veszem. Ha nyomom, vagy alápárnázom, esetleg kitámasztom a hasam, akkor elmúlik.

Mindenképp bízom benne, hogy ez egy remek és babás hónap lesz. A barátnőm is gondoskodott róla, hiszen kaptam tőle egy termékenységi mandalát, amit feltettünk a hálóba a franciaágy fölé. Emellett kaptam piros kukoricát is. A régi népi hagyomány szerint piros kukoricát kell az ablakba tenni, és hamarosan érkezik a gólya! Hát két cső virít a háló ablakában :-) Remélem nem látássérült a mi gólyánk...:-)

És a nászútról is hoztunk egy kb 40 cm-es ülő Buddhát, hogy vigyázzon ránk. Gyönyörű, kézzel faragott.
 
De, hogy tutira menjünk és gondoljunk a jövőre, hátha lesz folytatás...bejelentkeztem a sokatok által istenített Krizsa dokihoz a Kaáliba. Március 20-ra van időpontunk, ennyi időt adtam a SOTE szakmai csapatának! :-) 
Remélem sosem kell megismernem ezt a szuperdokit...

Már csak egy hét és kiderül minden! Izgulok ♥

Na ebben a bejegyzésben aztán van minden :-) Kicsit csapongok úgy érzem :-) Soorrrryyyyy :-)
Egyszerűen annyi gondolat van a fejemben, hogy nem mindig tudom szelektálni és kontrollálni :-) Néha a saját agyamra megyek! :-)

16 megjegyzés:

  1. Jaj hat nagyon izgi.
    Tunetekbol en mar nem merek kovetkeztetni ez annyira mashogy van mindenkinel.
    Ami meg a sportolast illeti a legtobben tulfeltjuk magunkat, mikozben aki meg spontan esik teherbe nem is tudja meg ilyenkor igy mindent ugy tesz mint maskor. Azert szerintem kimeld magad a tesztig csak azert hogy ne legyen lelkiiseretfurdalasod kesobb. Akkor teszteles jovo szerdan?

    VálaszTörlés
  2. Igen, teljesen igaz. És nem csak a sportra...
    Azt hiszem én már vasárnap kezdem a tesztelést, mert utánaszámoltam és ha az inszemi napját tekintjük 0. napnak, akkor az már a 12. nap lesz. Szerinted korai?

    VálaszTörlés
  3. Nagyon drukkolok !
    Én nem vagyok olyan bátor mint te , csak 14 dpo-n fogok tesztelni , de az is lehet ,hogy később :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nektek!! :-) Közeledik a nap....Neked mit mondott az orvosod az inszemi utáni együttlétről? Lehet?

      Törlés
  4. Sziasztok,
    En a korai teszteles hive vagyok. Elvileg ki kell mar valamit mutatnia egy erzekeny tesztnek. Persze van olyan akinek eloszor negativ aztan megis terhes lesz csak kesobb indul be. Toltogetem mar fel a sajat blogomat is az elotortenetemmel, ugyhogy majd reszletesebben, de en egyszer kivartam a 16 napot (nekem ennyit kellett) viszont mikor terhes lettem mar a dpo-hoz szamitva 10-ik napon mutatott egy halvany de egyertelmu vonalat.

    VálaszTörlés
  5. Én is, én is :-) 10-es érzékenységű a tesztem, annál nem tudok érzékenyebbet. Én is azt gondolom, hogy látszódnia kell már akkor valaminek...:-)
    Örülök, hogy belekezdtél a blogírásba, így tudjuk segíteni és támogatni egymást :-)

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy rám találtál, aztán én Rád, vagyis a blogodra, de érted.
    Annyira elvesztegetett időnek tűnik, amit mi a SOTE-n töltöttünk, és kétségtelen, hogy nem változik semmi! Ne haragudj, nem elkeseríteni akarlak, de még mindig itt tartunk, hogy nincs IR, és egyéb vizsgálat, ha csak ki nem járod Magadnak! Ha netán meg kell ismerned a Sztárdokit, akit mi úgy imádunk-bocsi!-végeztesd el addig a laktóz intol.vizsgálatot, az IR-t, a glutén érzékenységi tesztet, és még lesz pár, de legalább már felkészülten mész. Nem kívánom, félre ne értsd, csak segíteni szeretnék...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :-) Én is örülök neked, és mindenkinek aki betér hozzám :-) Nem titok, részben ezért vagyok itt :-) Én is így érzem kicsit a SOTÉ-val kapcsolatban. Nem akartam túl sok időt "elpocsékolni", ezért kértem időpontot a sztárdokihoz :-) Bízom benne, hogy nem lesz rá szükség, de ha mégis, akkor biztos kikérem a véleményeteket, hogy milyen vizsgálatokat és hol végeztessek még el...:-) Bár most kaptam egy elég protekciós lehetőséget a Forgách Intézettben, nem tudom, kicsit elbizonytalanodtam, Erről az intézetről nem hallottam annyit, mint mondjuk a Kaáliról.

      Törlés
  7. Szia U2! Örülök, hogy írtál nálam, így én is rád találtam! Nagyon tetszett, ahogy írtál, és le a kalappal, milyen szívós és erős vagy, amiken keresztül mentél! Amíg vártam majd félévet dr Krizsára, addig én is kitöltöttem a köztes időt dr M stimulációival. A végén egyre rosszabbul voltam, nem foglalkozott ezzel, ahogy az IR-rel sem, a +10 kg-ra is én hívtam fel a figyelmét, ami hatására diabetológushoz küldött hasonló tanácsokkal, mint te kaptál tőle. Soha nem tudom meg, hogy a tavalyi vetélésem vajon a sárgatest-elégtelenség miatt volt-e... De szó nélkül felírta onnantól kezdve... összesen 1,5 év, 7 stimu, 1 terhesség volt. A fejem verem a falba az elvesztegetett időért, 40 évesen... Krizsa alapos vizsgálatokra küldött, és ugyan újra missed ab lett, de a dokitól minden tőle telhető módon járt el, és ebből a szempontból elsőre sikerrel. Szóval én is csak bátorítani tudlak a Szuperdoki irányába, addig az alap általa kért vizsgálatokat, amiről írtam augusztusban, esetleg kezd el, hogy utána mihamarabb tudjatok kezdeni :) Ne haragudj a direkt tanácsaimért, csak sajnos a Sote időpocsékolás volt többünknek, erre hívjuk fel a figyelmed. De ettől még a rendes nőgyógyászomhoz én is oda megyek vissza :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajj, még azt szerettem volna megkérdezni, hogy neked a SOTÉ-n kiadták a leleteidet? Mert jó lenne vinni őket a szuperdokinak...

      Törlés
  8. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm Heniiii, örülök, hogy rám találtál. Te voltál a legelső, akit elkezdtem olvasni...belőled merítettem erőt is talán, hogy magam is belekezdjek az írásba :-) Sajnos igen, én is pocsékul vagyok, de nem érdekli igazán...és hízni is kezdtem....kicsit olyan állóvíz érzésem van itt, futószalag szaggal....Várom most hogy újra megjöjjön, aztán kiváncsi leszek mit mond majd februárra, hogy akkor mi lesz, mert ugye ezt sosem tudom előre. Lehet hogy még mindig nem lombik lesz, hanem inszemis stimu. Nem is tudom melyik lenne a jobb. Ezeket a vizsgálatokat hol javaslod elvégeztetni? Ezek tb-sek, vagy fizetősek?
    Remélem jól vagy, sokat gondoltam rád hétfőn. Ezek a történések nem is fizikailag, hanem inkább lelkileg viselik meg az embert...

    VálaszTörlés
  10. Ne haragudj, hogy csak most reagálok, ez a hét kicsit zsúfolt volt, pláne gép nélkül, de már itt a laptopom :) Szóval megtisztelő, hogy "belőlem merítettél!" Igazán jól írsz, megérte, mert én nagyon szívesen olvaslak! Igen, a SOTE kicsit állóvíz, ez bosszantott engem is, hiába aranyosak a nővérek, hogy ott van minden kórtörténetem az előző 22 évről a számítógépen, hogy a szomszéd épületben az endokrinológusom. Hiába, egy ponton túl megakadt, és ugyanazok az üres körök mentek, a miértek kiderítése nélkül.

    A SOTE-n hagyott papírokból nekem voltak másolatok, ill. egy hiányzott. Egy kevés pácienses időszakban, nyáron mentem be az asszisztensekhez, hogy épp megyek az endokrinológusomhoz, és nem találom minden papíromat, ő megnézné, ezért elkérhetem-e 1 napra a kartonomat, hogy lefénymásoljam. De nem adták ki, viszont a hölgy készségesen lefénymásolta az összes papírt. Nem szóltam közbe, mi van meg, mi nincs, hagytam, és elhoztam az egész fénymásolatot. Hát így hoztam el. De nem zártam le hivatalosan az ottlétemet, dr M-nek csak szünetet mondtam, amíg le nem adom a felvett 10 kg-omat, akkor segített diabetológushoz a klinikán belül bejutni. Lehet, hogy sejti, eljöttem, nem tudom, ha rám akar keresni a SOTE rendszerében, most már láthatja, volt a hétfői missed ab műtétem, ami nem az ő kezelésének az eredménye. Sajnálom, hogy nem tudtam hozzájuk lojális maradni, de rosszul voltam a plusz kilóktól és az IR-től, és lelkileg a kinyomozatlan kudarcoktól.

    Krizsa dokihoz a vizsgálataim egy része tb-s volt, de zömében fizetős helyen készültek. Nem volt időm beutalókat szervezni az alatt az 1 hónap alatt, mikorra a következő időpontunk volt nála. De szerencsémre a céges menedzserszűréses programot át tudtam szervezni néhány Krizsa féle vizsgálatra, így ha fizetős helyen is készültek el ezek a vizsgálatok (cukorterhelés/IR miatt, terheléses EKG a magas vérnyomásom miatt, hüvelyi 3 féle baktérium kontroll), nem kellett fizetnem. Az immun panelt kellett fizetnem (30 e Ft) a Laboratórium kft-nél, a javasolt Honvéd kórház helyett, ahol nem volt ismerősöm, bár tudtam, kit kellene keresni. A kromoszóma vérvételeket pedig a Kaáli vette le, szintén fizetősen. Ha jól emlékszem 100 e Ft alatt kijöttünk. De ez azért nem volt szempont, mert nekem 1 havi kezelés is kerül ugyanennyibe, sőt (ha privát rendelésekre mentem dr M-hez) és hány kudarcos 100-150 e Ft repült ki az ablakon... (7-ből 6 volt ott sikertelen) Bármi kérdéses, vagy nem volt teljesen érthető, szólj nyugodtan! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Nekem sok minden készült bent a SOTÉ-n, amiről nem kaptam példányt. Na majd hétfőn, azaz holnap rákérdezek :-) Hol csináltattad a glutén és laktóz érzékenységi vizsgálatot? Ezeket ugyanúgy vérből nézik? Látszik, még kezdő vagyok ezekben...:-)

      Törlés
  11. Vérből nézettem fizetősen a Kaáliban. A laktózra úgy tudom, jobb/pontosabb a H2 kilégzési teszt (ami több órás vizsgálat), de Krizsa elfogadta vérből. A SOTE-n fogd arra, hogy egy másik dokid megnézi az eddigi leleteidet, és csakis az asszisztenstől kérd. Nekem a barnahajú fiatalabbik másolta le készségesen :)

    VálaszTörlés