2014. február 22., szombat

Inzulin eredmények

Nagyon kellemes meglepetés ért, hiszen a szerdára ígért vizsgálat eredményei már elkészültek. Kicsit félve nyitottam meg a mellékletet, hiszen a 3,3-as 60 perces cukor mellé kb 200 feletti brutális inzulint vártam...Már hallottam: igen, ez IR, nagyon IR....

Az eredmények hozzáértőknek:

Glükóz: 
0':       5,4
60':     3,3
120':   5,1

Inzulin:
0':       5,6 
60':     12,8 
120':   28,5 


Eddig sem tudtam, inzulin nélkül sem, hogy mit jelent ez, de így meg végképp tanácstalan vagyok. Azt látom, hogy az értékek nincsenek az egekben, de az a 120 perces inzulin aggaszt. Főleg az, hogy emelkedett a 60 perces után és nem csökkent.

Mi a véleményetek? Ez rossz eredménynek számít?

3 megjegyzés:

  1. Szia!!! Az ertekek szerencsere nem magasak, de a gorbe amit leirnak(a cukor is, mivel az egy oras nem reagalt a megivott cukorra) eleg fura, nem hinnem hogy nagy a gond de tuti mennek mensmentisbe, hogy tanacsot adjanak.

    VálaszTörlés
  2. Nekem azt mondta az egyik doki, hogy 20 körül legyen az inzulin, úgyhogy ránézésre a Tiéd tök jónak tűnik. Azt nem tudom, hogy van-e olyan, hogy túl alacsony:) Szerintem is kérd ki egy szakértő véleményét, akkor megnyugszol magad is.

    VálaszTörlés
  3. Egy szakorvos (dr. Sátor) véleménye:
    "Ezek az eredmények nem igazolják inzulin rezisztencia fennállását. Igazság szerint valóban nem tankönyviek a leírt értékek, de mivel inzulin rezisztenciát szeretnénk kizárni a terhelés által (ami magas vércukor-, és inzulin szintekkel jár), így semmiképpen nem nevezhetőek kórosnak. Vannak emberek, akiknél másképp alakul a cukoroldatra adott inzulinválasz, illetve az ezt követő vércukor-szint változás, és olyan is előfordul, hogy alacsonyabb lesz a terhelés utáni érték, mint a kiindulási. De hozzátenném, hogy a lelet értékeléséhez szükséges az Ön állapotának, panaszainak, kórelőzményének ismerete is, ezért pontos választ kezelőorvosa tud majd nyújtani Önnek."

    VálaszTörlés