2014. március 31., hétfő

Let's talk about sex!

Nyilvánvalóan nem a magánéletem legpikánsabb titkairól szeretnék itt részleteket elárulni, ami aztán "mocskos" és erkölcstelen beszélgetésekbe torkollana..:-)

De mivel ez a terület is az élet igen fontos része, hogy úgy mondjam a bébiprojekt elengedhetetlen előfeltétele, így én szentelnék neki egy kis figyelmet. Főleg azért, mert úgy érzem mostanában (így kell ám csúsztatni...) valahogy nem úgy működnek a dolgok, mint korábban...

Sosem voltam az a lepedő-akrobata, nem mondhatnám magam szexőrült vadmacskának sem. Nálam a szex mindig is több volt a testi örömöknél. A kapcsolat katarzisa, az eggyéválás csodája, ami többet ad lelkileg, mint testileg. Amikor úgy érzed így lehetsz legközelebb ahhoz, akit szeretsz, sőt talán még így sem, mert legszívessebben bebújnál a bőre alá, hogy minden sejtetek és szövetetek egyesüljön.

Rájöttem hamar, hogy ez az elmélet és motiváció meglehetősen bonyolult egy egyszerű férfiagynak. Sosem felejtem el az együgyű tekinteteket, amikor is fejtegettem nekik mit is gondolok erről. Nem is értették, hogy miről beszélek...

Minden kapcsolatomban én voltam a hárító, akinek mindig kisebb volt a szexuláis igénye (mennyiségben), mint a partnerének. Ügyesen gyártottam kifogásokat is ha kellett, de magam sem tudom miért (jó egyes esetekben tudtam), de sokszor nem. Ez nem mindig függött attól, hogy mennyire éreztem elkötelezettnek magam érzelmileg. Egyszerűen én így működtem, nem a mennyiségre, a minőségre hajtottam.

Nem szeretnék ám prüdnek, vagy szentnek látszani! Ez nem azt jelenti, hogy én aztán mindenkibe baromi szerelmes voltam akivel lefeküdtem, hanem azt (a végcélt), ami bennem volt és van ezzel kapcsolatban. Volt egy-két komolytalan kapcsolatom is persze, amelyet - így utólag belátva - azt hiszem csak a (jó) szex tartott össze, de nem tartottak sokáig, talán pont emiatt, az érezelmek miatt, vagyis azok hiánya miatt.

Drága férjecském más volt. Nagyon más. Valahogy beindultak az ösztöneim. Talán a hatalmas érzelem-koncentráció miatt, vagy más miatt. Nem tudom. Felébredtek a hormonjaim. Ott sem kellett lennie, elég volt ha csak rágondoltam. Őrületes volt és rémisztő is. Magamra sem ismertem. Én akinek eddig minimális volt az igénye, aki sokszor utasított el másokat, függővé váltam. Pedig korábban kinevettem azokat a barátnőimet, akik panaszkodtak, hogy kevés a szex...én nagyképűen mindig elmondtam, hogy na aztán velem még ilyen nem történt és hogy nálam mindig a fordítottja igaz, hogy engem akarnak aztán nagyon, de én irányítok, én vagyok a főnök...

Ezzel nem is lett volna baj, de az élet gondosokodott róla, hogy megtapasztaljam a másik oldalt is. Pontosan azt kaptam vissza, amit én tettem másokkal...én hiszek a hatás-visszahatás elvében.
Átkerültem a túlsó partra. Én voltam az, akit gyakran visszautasítottak, akinek mondták a kifogásokat, ugyanazokat, amiket korábban én mondtam másoknak.Ez férfiaknál azt hiszem furcsa... Főnökből alattvaló lettem.

Nem is értettem. Pedig aztán az én férjem igazán szenvedélyes szerető szerelmes, mintha ez lenne a legkellemesebb elfoglaltsága, mintha legszívesebben minden percben csak ezt csinálná. És nem, mégsem. Hogy a látszat mennyire csal néha...!

Egy idő után elég megalázónak is tartottam az egészet, hogy olyan szánalmas, hogy könyörögnöm kell ezért???!!!! Mintha szívességet tenne Pffffffffffffff.
Na meg nem tett jót az önbizalmamnak sem, mint nő a béka segge alá soroltam magam kb...és nyilvám magamban kerestem és keresem a hibát...

Én is tisztában vagyok vele, hogy ehhez az emberhez mentem hozzá, nem vettem zsákbamacskát nyugi.

Aztán elindult a babaprojekt. Ez azért fellendítette a dolgokat, de csak átmenetileg. Az első babánk viszonylag "hamar" , 4 hónap után jött össze, bár rá 2 hónapra derült csak ki.  A műtét után sokminden megváltozott. Sokáig rosszul voltam, fájt a hasam. Az ezt követő időkben a szex egyenlő volt a gyerekcsinálós kötelezettségekkel. Teljesen ütemezett, monoton. Minden félidőben már alig vártuk, hogy vége legyen a termékeny időszaknak...teljesen tönkretette az addig sem túl gyakori, de legalább nagyon szenvedélyes együttléteket. Ekkorra már gyakorlatilag a peteérésre korlátozódtak a "romantikus" együttléteink.

A második terhesség és vetélés után beütött a krach. Nem nála, nálam. Mintha a babánkkal együtt elvesztettem volna minden olyan természetes dolgot, ami a testemben és a lelkemben felelős a vágyért, ösztönökért és szenvedélyért. Gyakorlatilag frigid lettem. Nem is akarom áltatni magam, ez van. Vannak néha jobb napjaim, de ritkák, nagyon ritkák.
A kezelések ezen sokat rontottak, hiszen már ovulációkor sem "kell" akcióba lépni, hiszen a jódoktorok elvégzik helyettünk a "piszkosmunkát"! Jó ez cinikus volt kicsit, de attól még igaz...

Mert minden rosszban van valami jó, megszüntek a "miért nem vagyunk együtt többet" indíttatású, általam kezdeményezett veszekedések...

Ez az egész, ami velünk történik egy dráma. Gyűlölöm az egészet, de nem tudom mit tegyek, hogy ezek a dolgok megváltozzanak. Hogy tudnám mindkettőnkből előhozni azt, ami valahol mélyen belül bennünk van? Legalábbis remélem, hogy bennünk van...

Azt gondolom, hogy a gyermeknevelés után a párkapcsolat az ember életének legnagyobb és legnehezebb megoldandó feladata. Hiszem, hogy minden kapcsolat kompromisszum, csak nem mindegy miben és milyen mértékben kell kompromisszumot kötni.
Mindenkinek ismernie kell a saját mérlegét, tudnia, melyik oldalon mi áll és hogy egyensúlyban vannak-e. Tudnunk kell, mit áldozunk és cserébe mit kapunk.

Nekem ez az egyik legnagyobb kompromisszumom... 






12 megjegyzés:

  1. érdekes, amit írsz. szerintem ez valahol természetes folyamat lelkileg. nekünk a kezeléseken kívüli időszakban szokott normalizálódni a helyzet, ezért lehet, nem is baj, hogy vannak ilyen kényszerszüneteink, mert újra egymásra tudunk találni kötetlenül. tudom, közhelyes: romantikus, elutazásos programokon voltatok a vetélés óta?

    VálaszTörlés
  2. Hűha, ez aztán a "jó" kis bejegyzés! Hát minden tiszteletem neked, hogy nyílt blogra így kiírod a dolgaitokat! És ezt jó értelemben mondom most :) le a kalappal!

    Ami elsőre eszembe jutott a történetetek kapcsán, az az, hogy nem próbáltatok szexológushoz elmenni? Vagy családterápiára? Lehet hogy az sokat segítene, hogy újra visszataláljatok egymáshoz!

    Heniiii is jó ötletet mond! Utazzatok el, kiránduljatok, wellness hétvége, egymást masszírozni stb. Hátha beválik valami :)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem a férjeddel ennyire nyíltan kellene ezt megbeszélned, mint ahogyan ide leírtad. Írhatunk le itt neked ezer meg ezer tanácsot, praktikát, de ez a kettőtök megoldandó problémája. Az őszinteségnél nincsen jobb ebben a helyzetben, szerintem. Hidd el, a megoldás is bennetek van! Kívánom, hogy találjátok meg!!!!

    VálaszTörlés
  4. Én nem értek egyet az utolsó hozzászólóval,de csak azért mert én hiába próbáltam eddig férjemmel megbeszélni a dolgot szart sem értem el vele.Csak akkor volt szex ha jól lebasztam miatta.Mégis hogy érezze így nőnek vagy kívánatosnak magát az ember lánya ha még csak meg sem környékezik?És mára oda fajult a dolog,hogy már egyáltalán nem kívánom az "unalmas" együttléteket ami olyan mintha csak egy teljesítendő feladat lenne.És igen mondtam neki hogy uncsi!Persze kérdezte mit tegyen,de itt nem arról van szó hogy valamit nem csinál hanem hogy nem érzem a vágyat a részéről.Nincs az a férfias leteperés és érzés ami régebben volt.Szexológus kéne ide és talán nektek is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húúú, teljesen így van... Régen sosem hallottam olyat senkitől, hogy egy pasi ne akarna szexelni bármikor...némelyik bárkivel is... mostanra lettek ilyen töketlenek a férfiak????

      Törlés
    2. Pedig sajnos van ilyen... Mi 11 év után el is váltunk. Mindig én könyörögtem a szex-ért... És én kaptam a kifogásokat...
      Egy éve új párkapcsolatban minden megvan... Lehet, h mégsem ő a legalkalmasabb... :(

      Törlés
  5. Nalunk linearisan egyszerre mindkettonkel csokkent a libido, ahogy elkezdtuk a lombikozast. En a szexszel kapcsolatban ugy zusammen semmire nem nagyon indulok be, regen meg magammal is el voltam mondjuk havonta 1-2szer. Mostmar az sem jatszik. Olyan masfel-kethetente vagyunk egyutt, ami jo, csak az a bajom, hogy nem az agyamban kezdodik el a dolog, hanem belekezdunk es akkor mar jon aminek jonnie kell :) De regen en is csak raneztem a ferjemre es letepertem. Ami megnyugtatott, hogy tavaly novemberben ket nap 3szor is elojott belolem megint az allat. Gozom sincs mitol egyszercsak ott volt :) Ez azt jelenti, hogy meg nincs veszve minden. Nekem a dokim is mondta, hogy ez sajna termeszetes. Mi meg is beszeltuk, hogy ez most egy ilyen idoszak, eleg hosszu, de biztos vagyok benne, hogy vege lesz egyszer. Az intimitas meg van, mert minden este a kanapen kucorgunk es simizzuk egymast meg szaglasszuk, de nem eled fel a szexualis vagy... hat nem tudom en mondjuk nem erzem, hogy egy szakember ezen segithetne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem vége lesz egyszer tényleg! Olyan jó lenne tudni, hogy mi hozta ezt ki belőled újra.........én is akarom.......

      Törlés
    2. Na de csak ket napig tartott, es ez Novemberben volt :DDD :((((

      Törlés
  6. Érdekesek voltak a hozzászólások. Az utolsó terhességem óta többször utaztunk már kettesben. Volt csodás nászutunk is, két hetes. Ott rendben volt minden, de utána ugyanúgy folytatódott minden. Ugyanez igaz a beszélgetésekre is. Nem vagyok az a magamban tartogatós típus, szóval erről számtalanszor kifejtettem a férjemnek a véleményem és megosztottam vele az érzéseimet. Utána kb 2 hétig erőlködött, aztán újra minden a régi kerékvágásba került. Ezek nálunk nem vezettek eredményre. Egyik sem vált be. Szakember segítségét még nem kértük, bár nekem van időpontom egy pszichomókushoz jövő péntekre. Nyilván ez is szóba kerül majd, bár nem tudom mekkora sikerrel....nem hiszem hogy rá tudnám venni őt, hogy együtt elmenjünk valami terápiára...

    VálaszTörlés
  7. Tetszik a leplezetlen őszinteség :)
    Ez a téma amúgy egy hatalmas paradoxon. Egyfelől erről nyilván senki nem beszél szívesen, másfelől meg csak a beszélgetés adhat reményt a megoldásra. Ezért kemény dió ez, mert a párok általában úgy érzik, hogy ha már beszélni kell róla, megette a fene, viszont azért társas lényként csak-csak a kommunikáció lehet az egyetlen(nek tűnő) megoldás.
    Nálunk is volt egy átmeneti nihil, de annak kőkemény érzelmi okai voltak, amit magunknak kellett rendbe tennünk saját magunkkal szemben. Nem gondolkoztam szakemberen, mert rettegtem egy harmadik fél ilyen-olyan módú bevonásától.
    Szerintem nálatok is érzelmi kimerülésről van szó. Természetesen nem egymás iránt, inkább a kapcsolat iránt. A mi kapcsolatunk is sokat változott, amióta a családalapítás központi téma lett. Ezt iszonyat nehéz kezelni. Hiányzik valami, ami régen volt (mondjuk az intimitás, ami közben átalakult), és most meg küzdünk valami újért, ráadásul - egyelőre - eredménytelenül. Biztos vagyok benne, hogy ez nagyon nagy stresszforrás, amellett, hogy erős kudarcélmény is. Viszont jó hír, hogy ez biztosan csak átmeneti, meg lehet, hogy függ a csillagok aktuális állásától is :) úgyhogy nem szabad feladni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy igazad van és tényleg érzelmi kimerülésről van szó. Remélem, hogy valóban csak átmeneti és sikerül újból feltötltődnünk. Azért megnyugtat, hogy sokunkat érint ez a kérdés (probléma) és nem csak a mi kapcsolatunk szenvedi meg ezt az egészet...Sokszor érzem azt, hogy nálunk azért nem jön össze, mert - a fenti dolgok miatt is - nem szeretjük egymást eléggé ahhoz, hogy szülők legyünk... máskor meg azt gondolom, hogy ez hülyeség, mert az egyéjszakás kalandokból születő gyermekek is felnőhetnek boldog családban...

      Törlés