2014. március 13., csütörtök

UH és vérvétel eredmények

Tegnap elmentem a körzeti dokihoz, mert a vér- vizelet és hasi UH leletem már több mint 6 hónapos. dr. M. - miután én felhívtam rá a figyelmét - megkért, hogy ezeket a vizsgálatokat végeztessen el ismét. Nem igazán értem amúgy, hogy miért nem csinálják ezt ott helyben? Hetente vesznek vért és tulajdonképpen neki kellenek ezek a vizsgálatok. De az sokkal egyszerűbb (nekik) , hogy jelzik felém, én elmegyek a körzetihez, kapok beutalót, utána elmegyek az SZTK-ba leveszik a vért, aztán elmegyek az eredményért, amelyet beviszek a SOTÉ-ra. Hát akkor kérdezem én, hogy miért nem lehet ezeket a SOTÉN elvégezni???? Mert nekem ez is olyan logikus lenne, mint a jobb oldali tüszők leszívása....
 
Vér és vizelet rendben, mindenem határértéken belül van. A TSH is referencián belüli (0-4.0), de jónak számít a 3,1-es eredmény??
 
Próbáltam T3-at és T4-et is kérni, (Martinánál kupálódtam ki e téren :-)) de azt mondták, hogy azt csak akkor lehet, ha a TSH rossz lesz. Ez viszont szerintük nem az.
Tumor markert is nézettem (CA 125), 22 lett. (referencia: 0,0-35,0) Ez azért lehetne alacsonyabb sztem.
Cukor: 4,5
 
A vas, transzferrin és még a vaskötő kapacitás is teljesen jó, ami nálam általában alacsony szokott lenni sajnos és most nagyon vérszegény sem vagyok . (cékla, cékla, cékla :-))
 
Sajnos nem mutatott ilyen szép képet a hasi ultrahang. Amúgy kész csoda, hogy nem pisiltem össze magam...:-) Egy perccel később hívnak be akkor nekem annyi....:-)
 
Azért jelzem, hogy a mai ultrahang miatt 4:30-kor keltem, hogy beérjek a 7:15-ös időpontomra, amit soron kívül intéztek nekem itt a munkahelyem szerint illetékes (tehát a lakóhelyem szerint nem illetékes) rendelőben fű alatt. A körzeti által adott beutalót el sem kellett vinnem, hisz az más rendelőbe szólt...Erre azért volt amúgy szükség, mert ahová a háziorvosom adta a beutalót, ott április 04-re kaptam időpontot. Azt hittem rosszul hallok. De most tényleg? Ha valakinek műtét előkészítéshez kell a vizsgálat, akkor egy hónappal később műtik meg emiatt??
 
Nekem jövő csütörtökig kellett a lelet, mert vinni szeretném a Kaáliba.
 
Az Uh-n minden szervemet rendben találták, csak épp olyat is találtak, amit nem kellett volna:" ...A jobb petefészekben egy 14 és egy 24 mm-es cysta látható". Már megint ezek a francos ciszták.....
 
Ez most mi a fenét jelent???
 
Inszemináció előtt 3 nappal nem volt ciszta, hiszen megnéztek UH-val. Azt gondolom, hogy ez nem akadályozhatta a fogantatást. Vagy mégis? A beágyazódásban lehet szerepe? Azt hiszem túlolvastam magam ebben a témában is neten...már mindenben bizonytalan vagyok. de azért az egyértelmű, hogy ciszta mellett teherbe lehet esni és ki lehet hordani a babócát, még akkor is, ha nem szívódik fel a ciszta.
 
Akkor ugye ne gondoljam azt, hogy ha ciszta van, akkor biztosan nem sikerült az inszemináció...???
 
Mi van akkor, ha csak arról van szó, hogy a sok Fostimonra a jobb oldalam most később reagált (mert inszemi előtt nem volt benne semmi) és a tüszőből lett a ciszta, mert nem tudott megrepedni. Mi van ha az nem is ciszta, hanem tüsző és majd megreped....bár gondolom látja az orvos a benne lévő folyadékból, hogy az ciszta, vagy tüsző....
 
Annyira elszomorodtam, most úgy érzem kicsit, hogy nincs remény és ha most nem fogant meg a babánk, akkor a következő ciklusban megint nem történik semmi a ciszták miatt. Újabb hónap esik ki...kicsit összeomlottam...:-(
 
Amúgy 6 napja mérem a hőmet megint. Bár e  módszer mellett nem vagyok elkötelezve azóta, amióta az utolsó vetélésem után valahogy fennragadt a hőm és állandó hőemelkedéses értékeket mértem napszaktól függetlenül. Szóval nem tudom, hogy ez nálam adhat-e reális képet bármiről is. Így cisztásan meg aztán főleg. Amúgy amiket mértem: 37, 37, 37, 36.8, 37, 37.1, ami akár bíztató is lehetne ciszta és emelkedett hőgondok nélkül...
 
Az ultrahangos néni nagyon aranyos volt, kaptam tőle egy szórólapot a teherbeesés tuti módszeréről. Szerinte itt jobbak az eredményességi ráták, mint a lombiknál.  Ez az un. NAPRO technika, ami a természetes családtervezés (TCST) része. Csak álltam ott ostobán, hogy én még aztán erről sosem hallottam, mármint erről a technikáról. A szórólapon az áll, hogy az ébredési hőt, a méhnyaknyákot és a méhnyakat kell vizsgálni. Így azért már nem volt idegen a dolog. (Bár ez gyanúsan valamiféle vallási színezetű program....) Azért egy próbát megér, megnézem a honlapjukat (www.tcst.hu; www.holnaphonlap.hu; www.parazskozpont.hu ), hátha okosabb leszek :-)


8 megjegyzés:

  1. A cisztákhoz nem tudok mit hozzászólni, egyedül a TSH-hoz. Magas. Nekem 3,03 ra adtak 50 mikrogramm L-Thyroxint. Alig 3 hét után levitte 1,6-ra... Azért is fontos hogy 1 körüli legyen, mert terhességgel amúgy is emelkedik... Én 1,8-al lettem várandós.

    VálaszTörlés
  2. Nekem egy ismerősöm mondta anno, hogy max 1,5-2-vel célszerű teherbeesni, mert ahogy Martina is írja, utána növekedni fog az érték.

    VálaszTörlés
  3. TSH tényleg magas, nekem 3,6 volt, és erre én is 50 mikrogramm Letroxot szedek. És nekem is azt mondták, hogy 1 körül kell lennie a teherbeeséshez. Sőt most a Kaáliba is felhívták a figyelmemet rá, hogy arra vigyázzak, hogy úgyis maradjon és szedjem rendszeresen a gyógyszert. Olyan fura, hogy Neked nem nézték még eddig, tényleg érdekes ez az egészségügy. Miuátán nekem kiderült a 3,6 -os TSH, azonnal meg kellett nézetni a T3, T4-et és az AntiTPO-t is.

    VálaszTörlés
  4. Kozben lattam hogy hetfo a teszt.
    A TSH-nal csak ismetelni tudnam a tobbieket tenyleg magas de az is igaz hogy megemelkedik a terhesseggel, illetve az a stressz miatt is lehet nagyon volatilis. Nekem volt olyan meg regen hogy 7 volt, elkuldtek kontrollra (persze nem lombik ugyben csak ez mindig csillagozott ertek volt a normal rutin verkepnel) es a kontroll idejen 1 honap mulva mar 5 volt azt mondtak akkor jo nem kell vele foglalkozni.
    Pedig kell.

    VálaszTörlés
  5. MAgas, es mekora begyoposodott baromsag az, hogy csak akkor nezik a tobbi erteket, ha a max felett vana tsh. Gratulalok nekik innen. Szerintem a cisztanak nincs nagyon koze magahoz a teherbeeseshez, de ha stimulalnak akkor tisztanak kell lennie a petefeszeknek kulonben a meglevo ciszta tovabbno es az annyira nem vicces...

    En is nemregen olvastam a NAPRO modszerrol, annyiban vallasos, hogy az ir katolikus egyhazhoz kozeli nogyogyaszok fejlesztettek ki. Termeszetesen csak akkor hasznal, ha nincs mechanikai problema a nonel es ferfinak eleg a spermiuma. Azert talaltak ki, mert sok vallasos par eliteli/elutasitja a lombikot es ugye eleg sok felesleges lombikot csinalnak amugy, mert a not nem vizsgaljak ki rendesen es nem derul ki az ir, a magas tsh!!! egyebek. De gyogyszereket hasznalnak ezek az orvosok, az benne van a pakliban naluk.

    VálaszTörlés
  6. Hát, ezek után elmegyek egy endokrinológushoz! Mielőbb!

    VálaszTörlés
  7. Ne aggódj a ciszták miatt, nekem a legnagyobb cisztáim tavaly ilyenkor terhesen voltak (majd 7 cm-es volt az egyik)! A stimulált tüszőkből alakulhat ki, és az inszem után volt nekem is, és mégis kilőtték a petesejtet, és pozitívat teszteltem! :) Az egy másik dolog, miért maradt abba, mert ez totál független dologtól is lehetett, pl. az akkor még fel nem térképezett magas IR-em miatt. Szóval no para a ciszták miatt! :) Mikor tesztelsz?

    A SOTE Női1 nekem sem nézett nem női hormonokat, ahhoz a szomszédos Bel2-re át kellett sétálnom, de ugye ott 22 éve páciens vagyok, így nem volt kérdés TSH mellett a T3 és a T4 ellenőrzése. Kérdezd meg dr M-t, oda tud-e vki ottani dokin keresztül beutalót szerezni neked. Bár szerintem a normál nőgyógyászom a Női1-en kért már pajzsmirigyet házon belül is. Szóval szerintem nem lehetetlen, bár reméljük nem lesz már rá ott szükséged :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Heniiii, hétfőn, a 26. napon kezdem a tesztelést :-) Endo dokihoz (fizetős) hétfőn megyek....

      Törlés