2014. március 25., kedd

SOTE I. - menjünk, vagy maradjunk!?

Tagnap sor került a SOTÉ.-s konzultációra. Dr. M mintha érezte volna, hogy rezeg a léc...teljesen más volt, mint korábban. Először is emlékezett arra, hogy legutóbb megbeszéltük, hogy majd most átbeszéljük a hogyantovábbot. Ez azért kellemes meglepetés volt a mai gépiesedett és személytelen egészségügyben. Nem tagadom, jól esett.

Másodsorban nem sietett. Ilyet sem tapasztaltam még a Klinikán. Így nyugodtan volt időnk beszélgetni és nem éreztem közben a lépjek már le, kint ezren ülnek, sosem fogok végezni...típusú gondolatait.

Sajnos nem tévedtem, sőt a szervezetem felülmúlta a tudományt. Most már nem kettő, hanem 3 cisztám van. Ennek a hónapnak annyi, de ezt sejtettem, számítottam rá. Dr. M azt mondta, hogy évente egy olyan esetet lát, ahol ott (azon az oldalon) alakul ki ciszta, ahol nem volt tüsző a stimu alatt...és hát nekem meg 3 van...igen, már megint különcködöm. Nálam semmi sem úgy zajlik mint az átlagnál...
Nem kértem fogamzásgátlót - hiszen anélkül is elég jól működik nálunk a fogamzás gátlása, mint ahogy a mellékelt ábra mutatja egy ideje... - majd meglátjuk felszívódnak-e.

Következő ciklusban a 2. napon kell majd mennem ismét, ha lesz ciszta nem lesz kezelés, ha nem lesz ciszta lesz kezelés. Na de milyen???

Említettem neki az endo dokit és a javasolt gyógyikat. Azt mondta, hogy a korábbi TSH-m 2,5 volt, azért nem adott thyroxint, de a 3.11-re ő is javasolja. Egyetértett az inofolic ivásával is, de hozzátette, hogy ez egy új dolog itthon, még nem nagyon vannak tapasztalatok. De ártani nem fog az biztos. Csodálkoztam, hogy két orvos egyetért valamiben!! Az endo doki és dr. M között teljes az összahang...eddig...

Basszuskulcs, most jut eszembe, hogy a bromit nem kérdeztem meg, hogy esetleg elhagyható-e, vagy csökkenthető-e szerinte. Na majd legközelebb. Lehet, hogy itt nem lesz majd akkora egyetértés közöttük...

Ureaplasma. Hát ezt is mondtam. Kicsit csodálkozott, hogy csináltattam, megkérdezte van-e panaszom. Mondtam, hogy nincs, de nekem korábban is többször volt már, inkább megnézettem... Elmondtam milyen gyógyszert kaptam, teljesen egyetértett vele. A gyógyszer jó, szedjük mindketten. Hát ez is jó hír volt itt, a nagy kételyeim közt.

Azért azt el kell mesélnem, hogy dr. K által felírt antibiotikum beszerezhetetlen, ugyanis hiánycikk 2010 óta! Erre nem figyelnek az orvosok? Nyolc gyógyszertárat hívtam fel, miután háromban nem tudtak kiszolgálni. Végül kiváltással oldottam meg a Kaáli jóváhagyásával. Így csak ma tudtuk elkezdeni szedni.

Feldobtam az átjárhatósági vizsgálat indikációjának körét is, de ezzel nem értett egyet. Továbbra sem tartja szükségesnek az én esetemben, mivel tavaly nyáron feltárták a méhüreget hiszteroszkópia keretében, ott látták volna, ha a terhességem óta törént volna valami a petevezetővel. Szerinte a méhműtét semmiben sem befolyásolta a petevezető helyzetét, átjárhatóságát. Hozzátett egy újabb indokot. Azért sem gondolta és gondolja, hogy indokolt lenne, mert már nem nagyon szeretne inszeminációt végezni. Ha tudná, hogy még előttünk van vagy 3 inszemi, akkor egyetértene ezzel. Azért nem zártuk le ezt a témát teljesen, megbeszéltük, hogy ha lesz még akárhány inszemináció is, akkor ezt újra megbeszéljük.
Ezt azért sem bánom, mert dr. K szerint az átjárhatóságit csak azután végezzük, ha a kontrollvizsgálat visszaigazolta, hogy elmúlt az ureaplasma...
Ha viszont lombikkal folytatjuk, akkor meg nem is lesz rá szükség.

Végre egyszer előre tudom, hogy júniusig mi történik és mi történhet velünk. Ez mindenképp megnyugtató.

Abban maradtunk, hogy következő ciklusban, ha nincs ciszta, akkor a ciklus 2. napján nézünk egy FSH-t. Ha normális, akkor még egy utolsó inszem lesz, de tényleg utolsó. Ha nem sikerül, utána egyből lombik. Ha magas lesz az FSH, akkor már következő ciklusban indul a lombik.

Tehát időben úgy nézünk ki, hogy kb 4 hét múlva kiderül hogy áll az FSH-m (ha nincs ciszta), rá két hétre inszemi, vagy 3 hétre lombik. Most tartunk így kb május 1.-2. heténél. Idáig, még vissza sem kell menni a Kaáliba, tehát ezekben a ciklusokban ott biztosan nem történik semmi. Az ezeket követő ciklusban is kérdéses (kb május 15- június 12), mert  az új tenyésztésem eredménye (ureap.) nem hiszem hogy elkészül addigra. De tegyük fel, ha minden a legnagyobb rendben van, akkor az első Kaális inszeminációm, úgy május utolsó, június első napjaira esne legkorábban. De csak ha tényleg minden rendben van.
Azért eddig a SOTÉ-n, lehet hogy egy inszemen már túl leszünk és kezdjük a lombikot, vagy már túl is leszünk bőven az első lombikon (ha nincs inszemi). A Kaáliba pedig nulláról kezdhetnénk mindent...ami idő, idő.

A következő 2-3 hónapban a Kaáliban kicsi az esélye, hogy történik valami. Ezért arra jutottam, hogy addig amíg a Kaáliban nem jutunk el valamilyen tényleges kezelésig, addig biztos maradok a SOTÉ-n. Most egész jók a kilátások azért.:-)

Az is lehet, hogy addigra a SOTÉ-n már túl is leszünk az első - és remélhetőleg utolsó - lombikon is.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése