2014. október 23., csütörtök

Végre / Vége?

Végre tegnap megjött. A mennyiségről és minőségről ne beszéljünk, szerintem mások ezt hívják - a tőlem távol álló - barnázásnak...

Mindegy, az a lényeg, hogy most lezárhatom, vagy inkább csak lezárhatnám.... a történteket és indulhat egy újabb időszámítás.

Azért nagyon sokat gondolok arra, hogy mégis mi lehetett a baj, mit ronthattunk el, mit kellett volna máshogy csinálni.

Mi van, ha a következő stimura megint nem reagálok és nem lesz egyetlen petesejt se????

Miért van az, hogy ameddig spontán próbálkoztunk orvosok nélkül, akkor 8 hónap alatt kétszer sikerült teherbe esnem, de az elmúlt lassan két évben, amióta kezelnek, még egy biokémiai terhességet sem sikerült az orvosoknak elérni. És mi mindenen mentem keresztül....

Ha az eredményességet nézzük, mi kevesebb, mint fele annyi idő alatt kétszer akkora eredményt értünk el, - még akkor is, ha az lett a kimenetele ami - míg az orvosok SEMMIT!!!!!

Na ilyenkor gondolom úgy, hogy ennek az egésznek semmi értelme...és abba kéne hagyni az orvososdit......

19 megjegyzés:

  1. Nekem is pont ilyen idegtepo volt a legutóbbi mensim, pont mikor el kellett kezdeni a fogamzásgátlót...
    És én is pont ezen gondolkodtam egy ideje, amin Te is. 3 biokémiai terhességem volt, spontán (prednisolontol igaz, és az is igaz, hogy a legtöbb orvos szerint ez nem volt megoldás, és hogy az asszisztált reprodukciónak van a legnagyobb esélye nálam), ennek ellenére egy éve semmi. Szerintem ez az egész AR egy sötétben tapogatozas és 1001 vagy még több oka lehet annak, ha nem sikerül. De bízni kell, én nagyon optimistán indulok neki mindegyik probalkozasnak. Próbálj te is, olyan szép eredményeid lettek azért. Én nálad nagyon hiszek a természetes útban is :) +++++++++
    (Pinkman)

    VálaszTörlés
  2. Szia U2,
    A barnázás miatt ne aggódj, meg fog az jönni rendesen csak eltart egy ideig. Nekem az első lombikomnál 4-5 napig barnáztam mire megjött. Vastag volt a méhnyálkahártyád az ki fog jönni. Emiatt (szerintem) nem is tegnap a ciklus első napja, nálunk legalábbis mindig úgy kell számolni hogy az első full flow day az első cn.
    A tépelődéseidben sajnos csak egyet érteni tudok, mivel én nagyon negatív típus vagyok, én is úgy gondolom hogy sötétben tapogatóznak. Vannak protokollok amiket csinálnak és ez relatíve sok esetben sikerrel végződik (a huszonéveseknél akik előbb utóbb maguktól is teherbe esnének hacsak nincs valami objektív kizáró ok mint pl két elzárt petevezető vagy nulla sperma).
    Nekem kezdettől fogva a donorpetesejtet javasolták, ennek ellenére megcsináltam 2 lombikot ismert eredményekkel. Utána még mindig nem akartunk donort és akkor azt mondták nekünk hogy elvileg csinálhatnánk alig stimus lombikokat, csak egy kis clomid támogatással, majdhogynem natural ciklus alapon egyiket a másik után amíg el nem érkezik az a bizonyos "egészséges" petesejt ami lehet hogy a 3-ik de lehet hogy a 16-ik próbálkozásra lesz. Csak mivel egy kör 18 ezer dollár (+ a gyógyszerek) beláttuk hogy ez nem a mi pályánk.
    Viszont otthon nem tudom ilyesmire van-e lehetőség mert nem biztos hogy jó hogyha nagy adag gyógyszerekkel tömnek folyamatosan.
    Neked amúgy mennyire van spontán peteérésed? Cikluskövetést nem tudnának csinálni?

    VálaszTörlés
  3. Azért ez a 18 ezer dollár nagyon durva... Lövésem sincs, hogy van-e peteérésem. Ennek figyelésére egyetlen "állami" doki sem volt partner. Legalábbis többször nem. Szerintem csak akkor van ennek értelme ha több cikluson keresztül nézik, mert akkor lehet levonni következtetéseket. Egy ciklus nem ciklus. Talán magánban csinálnak Uh-t akár minden hónapban, ha kifizetem...Gondoltam erre én is.....
    A mensim, vagyis a barnázás 1 napig tartott és ennyi. Nem is tudom mi volt ez. De akkor hova lesz ilyenkor a méhnyálkahártya, ha nem válik le és nem ürül ki?????

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ez érdekes...Nem tudom tényleg, hogy ilyenkor, mi lehet, hol lehet? Hívtad esetleg a Kaálit ez ügyben?
      Érdekes, hogy erre a ciklusfigyelésre tényleg nem valami nyitottak. Nekem annó még Fülöp kért 2 havit, de hát engem is hülyének néztek. Magánban biztosan megcsinálják, itthon mindent megcsinálnak, ha fizetsz érte..:)

      Törlés
    2. Ki kell jönnie a méhnyálkahártyának az nem maradhat bent szerintem. Próbálj meg visszamenni vagy nincs egy magán nőgyógyászod?
      Nekem a saját nőgyógyászom (aki nem volt egy ász mert 2 év után jutott eszébe hogy a férjemet is ki kellene vizsgálni de) csinált cikluskövetést, peteérés előtti/alatti napokban több UH is volt. Nekem mindig volt peteérésem.

      Törlés
    3. A gyori kaaliban partnerek a ciklusfigyelesre, En nagyon tudom ajanlani!

      Törlés
  4. Miért kell ilyen alap vizsgálatokért könyörögni?! Komolyan mondom, néha jobb lenne boldog tudatlannak lenni! Egy ismerősöm 34 éves, egyszer elvetélt, azóta nem esik teherbe, ennek mar több mint ket éve. Kitartott a jo öreg nőgyógyásza mellett, aki nem nézett meg egy több mint tíz évvel ezelőtti leletet alaposan, mert mar akkor kiderült volna, hogy endometriózisa van a csajnak! Több mint Tíz év telt el azota! Hol is itt a felelősség?!

    VálaszTörlés
  5. Szia U2 ! Suri vagyok. Most találtam a blogodra, úgy tűnik hasonló cipőben járunk és ugyanaz az orvosunk. Ma voltam leszíváson és 2 tüszőből 2 üres volt. Ha van erőd, időd és persze kedved válaszolni pár kérdésre, kérdezheznék Tőled ?

    VálaszTörlés
  6. Beléptem, már nem vagyok Névtelen :-) Így mégis csak személyesebb lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Suri! Persze, nyugodtan, akár itt is, vagy priviben. :-)

      Törlés
  7. Szia U2 ! Köszönöm a lehetőséget :-) Szóval tegnap voltunk leszíváson és sajnos nem lett használható tüszőnk. ez volt az első lombikunk Krizsa dokival. Elkezdtem nézelődni, mivel lehetne csökkenteni az FSH-t. Te próbálkoztál DHEA-val, wild yam gyökérrel, palástfű-barátcserje-málnalevél teával ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, most ehhez a lombikhoz szedtem DHEA-t. Valamennyivel felvitte az AMH-mat és két petesejt lett is. A következőhöz megint fogok szedni, hétfőn kezdem. Kell neki 2-3 hónap. Méhpempőt szedtem még, de azt most nem fogok. Helyette viszont barátcserje kapszula lesz. Szóval most Dhea és barátcserje. A többit nem próbáltam még. Nálatok mi a legfőbb gond amúgy? Nálunk velem van ugye.....:-(

      Törlés
    2. Milyen stimulációd volt? Gonal f? Mekkora adaggal?Mennyi az FSH-d, AMH-d? :-)

      Törlés
  8. Nálunk is csak velem van a gond. Az a helyzet csak júniusban lett mérve AMH 0,5 FSH 17,8. Júliustól fogamzásgátlót szedetett a doki, mert a CA125 is magas volt nekem az endometriozis miatt. Így több hormont nem tudtam nézetni. Gonal-f 300 naponta 9 napig de nem használt úgy tűnik...Egyébként de beszéltél a DHEA szedésről a dokival ? Mert én rákérdeztem pénteken, azt mondta macerás mert külföldről kell rendelni és a fogamzásgátló is ugyanazt tudja. Honnan szerzitek be mennyi idő alatt lehet hozzá jutni ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is ennyi Gonalt kaptam és semmi...Hát neked is alacsony az AMH és magas az FSH. Hasonló a mi cipőnk valóban :-) Beszéltem a Dheáról Krizsának, de csak legyintett...amúgy az a tapasztalatom, hogy ő semmit sem támogat. Én eddig akármit felvetettem, a méhpempőt, Dheát, Hormonpótló kezelést, intralipid injekciót....stb, mindegyikről negatív, vagy semmilyen véleménye nem volt és nem ajánlotta, sőt rám szólt, hogy ne olvassak már ennyit....én azért szedtem a Dheát. Internetről szerzem be, pár nap és itt van. Ezek magyarországiak, mármint nem a termék, hanem ahonnan rendelem. Épp múlt héten érkezett meg 2 doboz. Nézz körül a vaterán, legutóbb onnan rendeltünk. :-)

      Törlés
  9. Mit változtatott nálad Krizsa a két lombik között a gyógyszerekben ? Mert nekünk azt mondta egy sokkal kíméletesebbet fogok kapni februárban. Keresgéltem a neten, létezik a Womens Cream ami bőrön át szívódik fel lehet előbb azt hiszem ezt fogom kipróbálni mert nekem még plusszba endometriozisom is van..Te nézetted laborban DHEA-s szintedet ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen más kezelést kaptam. Fogamzásgátló, majd closty tabletta, mellette merional és menopur. + szedtem a DHEÁ-t. Nekem még a SOTÉ-n néztek DHEA szintet. Az nem volt magas. Mióta szedem a DHEÁ-t nem nézettem.A krémről nincsenek tapasztalataim, de én is olvastam róla a neten :-) Az tulajdonképpen progeszteron pótlás, ha jól tudom. Igazából az elsősorban a terhesség fenntartásában játszik szerepet, tehát az ovuláció utántól. Én elsősorban peteérésre gyúrok :-)

      Törlés
  10. Még jó, hogy több féle kezelés típus van, ez mindenképp megnyugtató. Én most megpróbálkozom az Arwen tornával, kedden kezdem 1 hónap intenzív program lesz igaz diétázni is kell de a cél érdekében megpróbálkozom vele :-) Te mikor mész legközelebb dokinkhoz ? Nekem januárban kell. az normális, hogy most a 20. napon vagyok és olyan érzés mintha vagy tüszőérés érzésem van vagy meg akarna jönni ? A sok hormon okozhat ilyen tünetet ?

    VálaszTörlés
  11. Szerintem a sok hormon akármilyen tünetet is okozhat. Azt tudom, hogy régebben a stimu utáni hónapban durvábbak voltak a tüneteim. De aztán kb 2 hónap és visszaállt az egész. Szerintem nálad is ilyesmi lehet. Nem is hallottam még erről a tornáról, csak a Aviváról. Remélem használ :-) Mi 28-án megyünk konzultációra, ott kiderül mikor folytathatjuk.

    VálaszTörlés