2014. október 4., szombat

2. lombik

Jó ideje nem jelentkeztem már, igazából azt sem tudom hol kezdjem.

Augusztus óta rengeteg minden történt és hát nem éppen jó, boldogsággal eltöltő dolgok. Először is a fogam, vagyis a helye a mai napig nincs még rendben. Utóbb kiderült, hogy azért fájt annyira húzás után, mert a vérdugó (alvadt vér, ez tölti fel a fogüreget és ezt tartja gyakorlatilag az összevarrt íny. Később ebből képződnek a sejtek és tulajdonképpen az íny, ami kitölti majd a fogüreget). Ennek az lett a következmény, hogy egy hatalmas kráter tátongott a számban, amiben a kihúzott fog melletti fogak teljes gyökere és a csont szabadon volt, mert nem védte semmi. Ez okozta a fájdalmat. Az orvos szerint kb 6 hónap lesz a gyógyulás, mire feltöltődik a teljes üreg. Most már azért nem fáj szerencsére, csak nehéz tisztán tartani és azért hidegre-melegre érzékeny. Mostanában kellene majd mennem vissza kontrollra...

Augusztus 17-én volt a házassági évfordulónk, rá egy napra megjött így kezdődött az új,  nekem nagyon long protokoll. Kezdtem a Marvelont és hát brutális volt. Az első szem után visszatértek az alvászavaraim és a mérhetetlen éjszakai izzadás. Volt, hogy 5x öltöztem át éjszaka és még a hajam is meg kellett szárítani. Először csak ez volt, ami 1-2 hét után teljesen kicsinált, hiszen nem tudtam nyugodtan pihenni. Ideges voltam, totál felborult a hormonháztartásom. Volt hogy dührohamom volt, aztán meg sírógörcsöm. Hívtam Krizsát, de azt mondta hogy nem hagyhatom abba a tablettát, bírjam ki, legfeljebb nem szedem 42 napig, hanem előtte pár nappal leállítjuk. Hát köszi...

Ha ez nem lenne elég már úgy önmagában, anyósom térdprotézis műtéten esett át, 4 hétig volt kórházban. Addig el kellett látni apósomat, főzni , mosni, vasalni, kajával felpakolni, anyósomat látogatni, ruhákat-kajákat hozni vinni. Iszonyat volt. Még most is mankózik, lesz vagy 5 hónap a gyógyulása. És hát hogy nehogy a férjem tudjon kicsit többet segíteni, amikor megháromszorozódtak a feladataim, becsípődött a dereka. Kb két hétig csak nyögött, alig bírt mozogni. Na még őt is ki kellett szolgálni...Komolyan ott tartottam, hogy elutazom, elköltözöm, vagy akármi, egyszóval kivonom magam a forgalomból. Nem tudom mikor volt ilyen rossz időszakom. Talán még sosem...

Aztán mikor azt gondoltam, hogy már nem lehet rosszabb, kiderült, hogy mégis. A balatoni felújítás keretében pár hete a szennyvízcsatorna bekötést kezdték el. Nem szaporítom a szót. Kiástak egy irdatlan nagy 4,2 m mély aknát  a kertemben, kitépték a villanykábelt a földből és egyben a villanyórából, feltörték az aszfaltozott kocsibejárót, majd ezután délután közölték, hogy nem találják a csatorna csonkot, úgyhogy ők akkor itt be is fejezték....azt hittem leütöm őket. Annyit elértem, hogy az életveszélyes gödröt legalább temessék be,mert nem szeretném, ha a szomszéd gyereke beleesne és ott halna meg. Fizetni persze még nem fizettem.... Azóta tárgyalásba vagyunk a vízművel, de gyakorlatilag azóta semmi sem történt, még a villanyt sem csinálták meg, mert kell hozzá E-on engedély, hogy a lezárt plombált órát a villanyszerelő kinyithassa. Már össze sem számolom mennyi kárt okoztak...és hát csatornám az nincs, de még csonkom sem, amire rá kéne kötni. Brutális mennyire balfaszok (sorry) voltak, ha nem vagyok ott háromszor ennyi kárt csinálnak. A kertem olyan mintha atomtámadás érte volna...kész vicc az egész...

És mindezeket fejelte még meg a munka, vagyis pontosabban a munkahelyváltás. Tulajdonképpen a főnökömék (vagyis már volt főnököm, mert július óta máshol lett nagy ember), anélkül, hogy leültünk volna beszélni az új lehetőségekről (ezekről írtam már korábban) a feladatokról és a pénzről, egyszerűen elindították nélkülem a kilépő papírjaimat a hivatalba és közölték, hogy akkor szeptember elsején én már a Kormányhivatalnál dolgozom. Amikor kérdeztem, hogy jó, de mint ki, mit fogok csinálni és mennyiért, arra az volt a válasz hogy majd megbeszéljük...Kiborultam. Hogy annyira nem vesznek emberszámba, hogy leüljenek velem, nem vagyok egy bábu, akit ide-oda rángathatnak. Hadd legyen már beleszólásom a saját életem alakulásába!!! Kész téboly. Igazából erről volt szó már korábban, de azt beszéltük meg, hogy választások után megyek csak át, ha meg tudunk állapodni. Aztán kiderült, hogy úgy gondolták, hogy én lennék a kormányhivatal adatvédelmi biztosa. Na ez kiverte a biztosítékot, kértem egy időpontot és elmondtam a (régi) főnökömnek,  hogy ha ez az egyetlen feladat amire alkalmasnak gondolnak, akkor sajnos én ebben nem leszek partner. Nem leszek adatvédelmi biztos...ha csak erre kellettem volna, akkor nincs is értelme hogy átmenjek a Kormányhivatalba. Végül aztán mindenképp szerette volna hogy menjek és ígéretet tett, hogy az adatvédelmet valaki más kapja majd meg.  Így vele tartottam az új helyére. Végül a feltételekben sikerült megállapodni, de a munkában még nem.....Mindent keresztülhúzott ez az egész, hiszen mindent úgy igazítottam, hogy október közepe előtt nem kell váltani. A szabimat, a lombikot...addig minden lezajlott volna. A teljes rendszer bedőlt. A szabimat kifizették, a  munkáról meg majd később, egyelőre nem szeretem.....de ez még változhat hisz pár hete vagyok ott. A lombikos stimu is pont azon a héten kezdődött, mikor kezdtem az új helyen.

Időközben szeptember elején elkezdődött a nagy éves orvosi vizsgálat, amit a munkahelyem (önkormányzat) szervez és fizet. Minden évben megyek, van vér vizelet és általános vizsgálatokon túl kardiológia, bőrgyógyászat, fülészet, szemészet, nőgyógyászat, egyszóval szinte minden. A fogamzásgátló megtette hatását, a TSH-m az 50mg letrox ellenére elszállt, az INR-em 0,78 lett, erős vérszegénységgel. Minden, amit az elmúlt fél évben rendbetettem és felépítettem - ide értve a lelki egyensúlyomat és az érzelmeim konszolidációját is, valamint a fontos értékeim beállítását diétával, mozgással, gyógyszerrel, stb.- teljesen hazavágta pár szem ösztrogén...A kilókról nem is beszélve, masszív 1 kg jött rám hetente.

Kezdhetem újjáépíteni magam...

 Szeptember  12-re volt időpontunk Krizsához. Reméltem, hogy leállít végre a marvelonról, mert  addigra olyan állapotban voltam, hogy nem ismertem magamra. Mintha valaki kívülről irányította volna az érzéseimet és a gondolataimat. Nem tudtam uralni őket és tulajdonképpen magamat sem. Egyszerűen nem voltam önmagam. És hát addigra már szinte 1 hónapja nem aludtam normálisan.
Ezért hanyagoltam a blogot is. Annyira felkavart, hogy egyszerűen nem tudtam olvasni a bejegyzéseket, mert állandóan sírógörcsöt kaptam, legyen az akár jó (pld: Cicmorgó, Fella, Martina :-)), vagy rossz (pld: Heniiii :-() hír. Utólag is bocsánat...

13-án vettem be az utolsó fogamzásgátlót és rá 5 napra indult a stimu.
Closty + 4 Merional+clexane+aspirin protect. Reggel meg Letrox. 
Emellett szedtem a vitaminokat is méhpempővel és persze Dheát.

A 8. napon volt Uh, ami múlt csütörtökre esett. A jobb oldalamon két tüszőt talált, az ép bal oldalamban megint semmit. Igazából nagyon örültem, ez pont kétszer annyi, mint a múltkor, hiszem akkor csak 1 tüsző volt és az is üres. Nagyon örültünk, megkétszereződtek az esélyeink :-)
Azért itt megjegyezném, hogy a marvelon abbahagyásával nem szűnt meg az éjszakai izzadás. Azt gondoltam, hogy persze, mert ez a töménytelen hormon idő, míg kiürül. De lehet hogy nem erről volt szó. Amint kimondták, hogy van mégpedig két tüsző, én azóta nem izzadok. Lehet hogy ez az egész már pszichoszomatikus, annyira rettegtem, hogy nem lesz egy tüsző sem, hogy megcsináltam a bajt magamnak. Ez persze csak egy elmélet...

Múlt vasárnapra kaptuk a következő időpontot, addig naponta kellett még szúrnom 4 ampulla Menopurt. Erre váltott Krizsa a Merional helyett az utolsó 3 napra, mert hátha jobban reagálok rá. Az ultrahangon ugyanúgy csak két tüszőt látott a jobb oldalon. Azért bíztam benne, hátha lesz még. Azért a biztonság kedvéért megnézte a bal oldalam is. Egyszer csak elkezd méreteket diktálni az asszisztensnek. Ledöbbentem, egyből kérdeztem, hogy van tüsző? Azt mondta igen, majd elkezdett egy újabb méretet diktálni...én már csak: KETTŐ????  Nyh:  7,5 mm.  A vasárnapot négy tüszővel zártuk. :-) Ez a menopur nagyon bejött :-) Lepkét lehetett volna velem fogatni. Hétfőn este kaptam két Ovitrellt és szerdán mentünk leszívásra.

Szerdán leszívták a négy tüszőt, de sajnos csak kettő petesejt lett.  A múltkori nullához képest nekünk ez is nagy boldogság volt. Ezután jött az izgalom, megtermékenyülnek-e vagy sem. Másnap, azaz csütörtökön délelőtt telefonáltam, az embriológus nagyon kedves volt, az első mondata ez volt: " Hát "U2" ez kettőből kettő. Azt mondta szépek, mindent időre csináltak és akkor holnap, azaz most pénteken vissza is ültetik. Szerintem egy kisebb infarktuson estem át....

Nagyon féltem, nehogy legyen valami a kisbabáimmal még a hátralévő időben. Ezután nagy megnyugvás volt, amikor pénteken azt mondták, hogy az egyik babó 4 sejtes, a másik pedig 6. Én nem nagyon tudom, hogy ez jónak számít-e, de ők azt mondták hogy igen. Én elhittem :-)

Ez volt a DHEA tesztidőszaka nálam, asszem jól vizsgázott :-) 3 hónap alatt szuper teljesítmény. Bár valójában nem tudom, hogy ettől lett-e ez a jelentős javulás...vagy csak a jobb hormonszurik....de talán mindegy is. Én azért azt gondolom, hogy ez mindenképp segített. Ezt az is alátámasztja, hogy csináltattam újabb AMH vizsgálatot 2,5 hónap szedés után és az addigi kisebb, mint 0,1 helyett 0,16 lett. Ez tudom, hogy nem sok, de az eredeti érték másfélszerese. Nekem ez is számít és szerintem másnak is.

Beültikor  10 mm volt a nyh. Remélem ez elég lesz, hogy egy jó időre befészkeljék magukat a kis drágák.. Amúgy meg gondolom az utrogestan-tól még vastagszik.

Tegnap két babika költözött a pocakomba. Nagyon fura minden.

Már most halálra aggódom magam. Olyan fura mikor pisilek, a végén legalábbis olyan elszorító érzés. Aztán rendesen szurkál-fájdogál a hasam, ezt sem tudom hogy normális-e. Vérezni szerencsére nem vérzek, nem is barnázom. De azóta szorítom a hasam valahogy, mintha félnék, hogy kiesnek...tiszta hülye vagyok. Lehet hogy emiatt is fáj a hasam. Igazából nem tudom mit tegyek, mivel tehetném a legjobbat. Nagyon várjuk már őket és mindennél jobban akarok rájuk vigyázni. A hasam  olyan mensi szerűen fájdogál, olyan mindjárt megjön érzés szerűen. És sokat szurkál. Aztán meg hol feldagad egészen alulról, hol meg visszamegy. Naponta kb 20x tolom le a gatyám - bárhol, bármikor - hogy megnézzem mi folyt ki, nehogy vér legyen...aztán lehet hogy az utro ilyen kicsorgós fajta, nem tudom én még nem használtam. Remélem csak a felesleges utro távozik és nem pedig valami fertőzés okozta folyás ez.

Egyelőre jövő héten itthon maradok - kicsit sem gáz,mikor még csak két hete vagyok itt az új helyen... - de nem érdekel....lehet hogy el kéne bent mondanom????? - figyelek az utrora, lelkesen szúrom a clexane-t, szedem az aspirin protectet, a letroxot, a vitaminokat, a folsavat. És figyelek és várok, figyelek és várok...örökkévalóságnak tűnik az előttünk álló két hét.

Nagyon Boldog Vagyok és Rettegek...

 Bárcsak előre tekerhetném az időt.....

46 megjegyzés:

  1. Szia! Lehet hogy eddig még nem is kommenteltem nálad, szóval zugolvasó vagyok, de annyira örülök hogy végre jelentkeztél!
    Sajnálom a családi egészségügyi gondokat és a mh-i problémát, viszont a két pici babókához ESZMÉLETLENÜL DRUKKOLOK HOGY GYÖNYÖRŰSÉGESEN MEGTAPADJANAK és szép pici babócák bújjanak majd ki jövő nyáron!!! Nagyon-nagyon drukkolok!

    Ami az utrot illeti: 4 terhességemből 3-nál használnom kellett és bizony ez a folyamatos "folydogálás" a megmaradt utro maradványa, elég bosszantó tud lenni amikor az ember izgul, én is folyton nézegettem a tisztasági betétet...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Anita :-) Megnyugtattál az utroval kapcsolatban is :-)

      Törlés
  2. Drága U2! En is büszke vagyok a 4 kis tusződre és a két kis embrióra! Most az en könnyem csordult ki, ahogy olvastalak, mert annyira tiszta szívből örülök neked! Nagyon szép javulàsok történtek az elmúlt pàr hónapban. :)
    Nyugi, pisilés utan nekem is mindig fajt a hasam, néha mèg most is érzékeny utána nehány percig. A legjobb dolog, hogy nem mész dolgozni, ezen ne paràzz. Én elmondtam a lombikot az elso perctől, és nem is bàntam meg, de tudom, hogy ez munkahely függő. Remelem, gyakrabban jelentkezel, és csakúgy mint Fellànàl a sok drukk is segít majd a siker elérésében! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Cic, szeretnék a nyomdokaidba lépni :-) Te vagy a kétbabós példaképem :-) Annyira örülök, hogy rendben van minden, épp az imént olvastam az utolsó bejegyzésed. Remélem a sok drukk segít majd nekem is, akárcsak nektek :-) Barátkozom én is a gondolattal, hogy elmondom bent, talán így tisztább lenne, mint magyarázkodni állandóan....Terveim szerint most már újra teljes értékű blogger leszek :-)

      Törlés
  3. 4 tüsző! Nagyon-nagyon ügyes volt a szervezeted! Beszélj magadhoz és a Babákhoz sokat! Szorítok nagyon! :) :) +++++++++++++

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm és neked is hatalmas Gratula "Pisticsináltához" :-)

      Törlés
  4. Ó de ugyes vagy :) nagyon-nagyon drukkolok Neked :) (zárójelben megjegyzem, nem vagy hulye ám, nekem volt olyan hogy beulti után osszezárt térdekkel próbáltam kijonni a klinikáról nehogy elhagyjam a babákat :D ) olellek sokszor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó ez semmi, én (igaz csak itthon egyedül de) az első napokban így kézzel tartottam a hasamat mert úgy éreztem hogy leszakad...

      Törlés
    2. Hát akkor értitek, pont erről beszélek! :-)

      Törlés
  5. Jaj de örülök hogy jelentkeztél és milyen jó ütemben. Az összes szörnyűséget már úgy tudtuk olvasni hogy valahogy megkűzdöttél velük.
    Bizony lehet a DHEA-ban valami mert sokaknak bejött.
    A hasfájások miatt ne aggódj, én most gyorsan visszanéztem mind a tavalyi mind a mostani jegyzeteimet és 3-ik 4-ik héten váltogatja egymást a mensi szerű és a ás típusú (húzó, nyomó, feszülő?) fajta hasfájás.
    Igen az utro folyik ahogy többen írták, de azon kívül (nekem most nem utro van hanem crinone ami máshogy néz ki mikor távozik) nekem volt most 3-ik és 4-ik héten egy fehér szagtalan folyás ami szokott lenni terhességnél tehát akár az is lehet. Nagyon drukkolok, szinte el sem hiszem hogy ilyen jó eredményed lett, ennek be kell jönnie!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ella :-) Sokan említitek, hogy a hasfájás normálisnak számít, remélem az enyém is ilyen "normális" fajta. Azért ez megnyugtató...:-) Lehet hogy nem kéne ennyire analizálni magunkat ...vagy nem óránként :-) De szerintem senki sem bírja ki....Hogy vagy? Úgy örülök ám Nektek :-)

      Törlés
    2. Hát én még csak az aggódásnál tartok, mivel voltam már terhes lombikból sajnos tudom hogy ez még semmit sem jelent. 9 napom van még az UH-ig, addig semmit sem fogok tudni, én tesztelni sem merek mivel az egyetlen HCG eredményem annyira extrém magas lett azóta beijedtem és csak "túlélni" próbálok.

      Törlés
    3. Olvastam a Hcg-dről.... Nem lesz semmi baj :-) Az Uh pontosan hányadik DPO-n lesz? Felesleges is tesztelni szerintem és ne olvasgass és ne guglizz. Csak kicsinálod magad. Kb nekem is pont ez a 9 nap kell mire tesztelhetek....rohadt lassú 9 nap lesz....Nagyon szorítok ♥

      Törlés
  6. Válaszok
    1. Én is neked :-) Már csak pár nap :-)

      Törlés
    2. Sőt, holnap már 6.-a. Nem teszteltél?

      Törlés
    3. Már tudod az eredményt...de Nálad minden rendben lesz, és pont!

      Törlés
  7. Jaj, de nagyon örülök, U2, hogy jelentkeztél. Olyan sokat gondoltam Rád, mert úgy "számoltam", hogy mostanában volt/lesz a leszívás, és én úgy drukkoltam a petesejtjeidnek, és olyan csodálatos hír ez, hogy 2-t is vissza tudtak ültetni. Nagyon izgalmas időszak ez most Nektek és én nagyon nagyon szorítok, hogy sikerüljön:) Csak 2 hét múlva tesztelsz? Itt nem lehet hamarabb, mint az inszemeknél? Vagy nem is akarsz?
    +++++++++++++++

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Pinkman, olyan kedves vagy és a többiek is. Igazából ismerem magam, asszem Et+12 DPO-n elmegyek vérvételre meg + 14 és +16 DPO-n is. A Hcg többszöröződéséből következtetni lehet a méhen kívüli terhességre, aminek lombiknál nagyobb az esélye. Nekem már volt egy, újra nem történhet meg! De azért nyugodtabb leszek ha látom a nagy könyvben előírt Hcg emelkedést....:-) Mert emelkedés az lesz!!!!!!!!!! Tudom, érzem. Mindennek rendben kell lennie. Most már végre...

      Törlés
    2. Jó ötlet a 3 vérvétel.Melyik nap akarsz menni? ET+12-n vagy 12 DPO-n?
      Nekem mindkétszer 11 DPO-n (ami ET+6 volt mivel 5 naposan kaptam vissza) sima vizeletteszt már halványan mutatta, de ha biztosra akarsz menni akkor 14 DPO-n menj (ha kibírod addig).

      Törlés
    3. Tök jogos a kérdés, hajnalban pont ezen elmélkedtem, hogy olyan nincs hogy ET + akármennyi DPO, mert most vagy ehhez, vagy ahhoz igazítom. Ha így nézzük, akkor az ovuláció a leszívás napja, ami két nappal korábbi mint az ET. Így az ET + 12 a 14 DPO. Jajj nem tudom, szerintetek mikor menjek először??????? Ha a leszívás napját tekintjük első napnak, akkor jövő hét hétfőn leszek 13 DPO-n, vagy ha az első nap a beülti napja, akkor ET + 11 napon. Ezt így kell számolni? Vagy a leszívás és beülti napját nem kell beleszámolni?

      Törlés
  8. Úgy örülök U2, hogy jelentkeztél! Reméltem, jól vagy, nem gondoltam volna, ennyi izgalom, bosszúság összejön, szerintem a TSH-dra inkább ezek voltak hatással! Fantasztikus, hogy 4 tüsző is lett, és hogy mégiscsak lehetett azon az AMH-n javítani! Nagyon szurkolok a 2 babóhoz!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Heniiii, sokat gondoltam Rád az utóbbi hetekben és hát veled sírtam...Remélem minden rendben és tovább tudtok lépni elsősorban lelkileg a történéseken. Sok erő és nagy ölelés!

      Törlés
  9. Szia U2! De jó, gratulálok a 4 tüszőhöz!!! Ez fantasztikus eredmény!! Akkor mégiscsak jó cucc ez a DHEA! :) Nekem júliusban ugyigy jött ki a leszívás, beültetés. Tehát 2 napos embriókat kaptam vissza, 2db 2 sejtest és 1 db 3 sejtest. A biologus azt mondta, h nagyon jó ez igy, mert 2 naposan 2-4 sejtesnek kell lenniük. Nem sikerült, és mint utólag kiderült, 2. napra tulajdonképp leálltak a fejlődésben :( A doki szerint 2 naposan 4 sejtesnek kell már lenniük.. Na mindegy, a lényeg, hogy neked a 4 és 6 sejtes embrióid nagyon-nagyon szépek!! :) Tesztelni Tapolcán ugy szokás, h a lesziváshoz 2 hétre kell menni, és pisiteszt van, ami már simán mutatja. Az ET-t nem kell beleszámolnod, mult péntek volt az ET napja, szombat ET+1, ma vagy ET+3, 5.DPO-n. Szerintem a jövő hétfő még lehet korai, akkor leszel ET+10-en. Ha szerdáig kibirnád... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaaaa! Köszönöm szépen. Örülök hogy jelentkeztél :-) Nálad mi a helyzet? Köszönöm az eligazítást is, számolásban sosem voltam jó. Most már teljesen képbe vagyok :-) Akkor a 4 és 6 sejtes tényleg jó, na ennek örülök, igazán biztató :-) Igen, én is a szerdára gondoltam, hiszen akkor az már 14. DPO :-) Kibírom addig :-) Legalábbis megpróbálom.....:-)

      Törlés
    2. Ok :) Júliusban végülis a 13.dpo-n kellett mennem tesztelni (nekem már előző este megjött) , így már szerintem akkor kimutatja a teszt, ha egyszer arra hivnak vissza, szóval akár már kedden lehet nálad is valami :) Addig is nagyon drukkolok!
      Én ma teloztam Tapolcára, 21-én kell mennünk, akkor kezdjük mi is :)

      Törlés
    3. Igazából azon tűnődtem, hogy vajon mitől függhet, hogy ha bekerülnek a pocakba, ott fejlődnek-e tovább. A benti környezet, vagy mi lehet ami miatt megállnak a fejlődésben. Nagyon sajnálom, hogy nálad ez történt. Múltkor olvastam egy cikket, amiben arról írtak, hogy a beültetés napja nem az embrió fejlettségétől, hanem inkább a számuktól függ. Az volt a lényege, hogy minél több megtermékenyült sejt van, annál későbbi a beülti és annál erősebb, egészségesebb embriókat kapsz vissza. Így egy kicsit hagyják természetesen szelektálódni őket és nem probléma, ha néhány kihullik, hisz van másik. Ilyen esetben csak 5. napon van beülti, de szerintem ilyenkor akkor nagyobb is a megmaradás esélye, hisz már a fejlődésben jóval előrehaladottabb állapotban lévő babót kapsz vissza. Az olyanoknál, mint én.....ahol alig van sejt és embrió, annál a legmagasabb beültethető embrió a szempont és hát minél kisebb idő telik el - fenti okok miatt - a megtermékenyülés után, annál kisebb a valószínűsége, hogy redukálódik a számuk. Ezért van ilyenkor 2. napon a transzfer. És persze van átmenet a 2 és 5 nap között. Viszont ha nagyon belegondolok, nem tudom, hogy ennek mi értelme van, hiszen ha 2. napon visszakapok egy olyan embriót, amely mondjuk a 4. napon kihullana a rostán, annak a pocakomban több esélye van? Nem lenne értelme többet váni ugyanúgy, mint a sokpetesejteseknél? Nem hinném, hogy ez növeli az esélyeket , sőt.... Na csak ezen elmélkedtem épppp.....

      Törlés
    4. Ez nagyon jó hír. Nálad milyen protokoll lesz? Drukkolok!!!!:-)

      Törlés
    5. Tapolcán felajánlják a választás lehetőségét. Tehát mikor szerdán odamentünk leszivásra, már azzal kezdték, h mikor szeretnénk őket visszakapni. Pénteken 2 naposan, vagy hétfőn 5 naposan? Ez egy új szokás, régen ilyen nem volt. Szóval mindig erre vártunk, h végre lehetőségünk legyen 5 napos embriókat visszakapni, mert azok nagyon nagy %-ban meg is maradnak, mégsem mertünk rögtön igent mondani. Nálunk nem a leszivott petesejtek számával van a gond, hanem az osztódással. Akkor is 8 petesejtet szivtak le, abból 7 érett volt és 5 meg is termékenyült. Szóval gondolkodási időt kértünk, h ha majd csütörökön telefonálunk, annak függvényében döntjül el. Csütörtökre már csak 3-an maradtak. Igy úgy döntöttünk, h mégiscsak bent jobb helyük van, visszakérjük őket. De sajnos péntekre sem nagyon fejlődtem, ők már kint leálltak a fejlődésben :( A mi ebrióink ha 100-an lennének sem biztos h kibirnák 5 napig... :( Én bizom benne, h ez a DHEA tabletta talán segit annyit a petesejtek minőségén, h szebben osztódnak majd!! Te vagy nekem a pozitiv példa, most már tényleg kezdek hinni :)

      Törlés
    6. Elvileg hosszú, lehet már fel is irják akkor a szurit, bár csak decemberre van előjegyzésünk. Köszi! :)

      Törlés
    7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    8. Ez érdekes, a Kaáliban nem dönthettük el... Ez is hogy van..., mi alapján, egy rejtély. Remélem nálad is beválik a Dhea és semmi gond sem lesz az osztódással :-)

      Törlés
    9. A számuktól függ, legalábbis én úgy gondolom. Eddig mi sem dönthettünk, csináltuk, amit mondanak. Most fűztük Krizsát, hogy próbáljuk meg blasztókkal, olyan nálunk még úgysem volt...hátha ez jelentené a sikert nálunk...

      Törlés
    10. Sziasztok Blogos Lányok! Én is lombikos vagyok, és túl vagyok két pécsi klinikás és egy Tapolcai lombikon sikertelenül. Tapolcán tényéeg új eljárás van, tőlem is megkérdezte a doki, hogy hány naposan kérem a babókat vissza. Azt mondta, hogy ha eljutunk blasztóig, 50 %-os esély van a teherbe esésre, míg a fiatalabb embirókkal csak 30 %. Mi a blasztobaba mellett döntöttünk. 8 petesejtem lett, 7-et tudtak megtermékenyíteni, 4 osztódott, 4 naposan még mind a négyen megvoltak, és 5 naposan már csak ketten maradtak versenyben, őket kaptam vissza, de sajna nem akartak velünk maradni. Azt mondta a doki, ez nem kudarc, mert az, hogy lett blasztobabánk, az nagy siker, tehát az 1/4-d siker! :-) Ja, és még azt is mondta, hogy az az embrio, aki kinn eljutt 5 naposig, az benn is, és fordítva is igaz, hogy aki kinn sem jut el 5 naposig, az bent sem! Várom már a következő lombikot, remélem, az már sikerül! Remélem a párom is belemegy, és novemberben indulhatunk! Mindenkinek kitartást!

      Törlés
    11. Szia! Én is nagyjából így gondoltam. Nem gondolom, hogy nagyobb esélyük van bent mint kint....Nagyon sajnálom, hogy eddig nem sikerült. Kiderült, hogy mi lehet az oka? Mert ahogy kivettem a szavaidból, nem a sejtekkel, vagy az osztódással van a gond. Nagyon drukkolok, hogy indulhassatok novemberben és hogy ez most sikeres legyen végre!!.

      Törlés
    12. Gond az elején igazából csak a páromnál volt, nekem az orvosok szerint tankönyvi erdményeim voltak. Azt mondta a doki (még mielőtt kiderült, hogy a páromnál bibi van), hogy kizárt dolog, hogy egy éven belül ne legyek terhes. Aztán ment az idő, és két év alatt, és az utóbbi 1 év 3 lombikkeztelése alatt elkezdtek öregedni a petefészkeim. AHM 1,7 illtve augusztusban 1,2. Doki szerint jó lenne cselekedni, nehogy túl harmar romoljanak az eredmények. Amúgy IR-es vagyok, ez februárban derült ki, de ezt már azóta kezelik, immunulógia negatív, genetikán voltunk itt Pécsen 2014.03.27-én, de még mindig nincs eredmény (???????), azt mingdják még pár hét türelem. Végülis megértem, éppen csak majdnem 7 hónapja várunk az eredményre. Doki szerint amikor van blasztobaba, és nem tapad meg, és az UH-n azt látják, hogy minden szép, minden jó, akkor mégis az embrió a hibás, és ezért sem tapad meg, a természet megodja, hogy ne szülessen beteg baba.
      Remélem, Te sikerrel jársz, és ezek a babák már tényleg Titeket választottak! :-)))

      Törlés
  10. Sziasztok, nekem az a véleményem, hogy alapból a klinikák arra törekszenek hogy 5 napos blasztokat kapjunk vissza. Azért mert aki addig megmarad és jól néz ki annál nyilván nagyobb az esély hogy egy jó minőségű embrió tehát hogy be is ágyazódik. Ha viszont úgysincs több mint kettő vagy 3 akkor fölösleges várni mert úgyis azokat teszik be, és akkor már jobb ha mihamarabb a pocakba kerül mégiscsak az az ideális környezet.
    U2, Mostmár kicsit elvesztettem a fonalat hogy melyik napon is mész végül vv-re?

    VálaszTörlés
  11. Akkor te azt mondod, hogy a 2. naptól a pocakban nagyobb az esélyük? Mert ennek - és csak ennek - lenne értelme, de valahogy nem vagyok erről meggyőződve. Vv-t tekintve megvárom a szerdát, az Et+12 és 14 Dpo lesz. Hát lehet hogy előtte eldurrantok egy 10-es tesztet....mondjuk kedden......de nem tudom, csak félek hogy nem fogom kibírni szerdáig.......:-) de a cél az szerda.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 14 DPO szerintem is ott érdemes. Mert van akinek kicsit később indul be és ezért 11 vagy 12 DPO-n még semmi sincs. De 14 pláne vérből az már kell mutasson valamit.
      A másik dologra, hát azt gondolom hogy legalábbis nem kisebb az esélyük a méhben mint a kémcsőben (vagy amiben tartják őket). Persze tény hogy a dokik is úgy vannak vele hogy rakjuk be minél hamarabb onnantól nem rajtunk múlik. De akárhogyis két embriód volt, mindenképp ezt a kettőt kaptad volna vissza, tehát tényleg tök mindegy hogy hanyadik napon.
      Nekem megvan az a hülyeségem hogy én úgy érzem hogy nálam nincsenek biztonságban mert a szervezetme megöli őket, de nem kell mindenkinek ilyen hülyének lennie. 5-ik napon nálam is bekerült, tovább nem maradhat "biztonságban".

      Törlés
    2. Én is úgy gondolom, hogy 14 DPO-n látni kell, ha nem látjuk az azért lesz mert nincsenek ott....itt nincs már más magyarázat, se önámítás, se semmi. A szervezeted nem a babák ellensége, inkább a gondolataidat kellene újraprogramozni, hogy ilyen eszedbe se jusson. :-) Igen, két embrióm volt és VAN :-) Csak tudod, ha mégis bekövetkezik az amitől rettegek, akkor azon fogok gondolkodni, hogy ha kivártuk volna az 5. napot, akkor már ott eldőlt volna és nem izgulnék most hiú reményeket kergetve....De erre tudom, hogy nem szabad gondolni, csak arra hogy erre nem fog sor kerülni, mert mindkét babó nagyon kapaszkodik és csak úgy ontják magukból pár nap múlva a Hcg-t :-)

      Törlés
  12. Válaszok
    1. Szia Cic! Köszönöm jól vagyok. A hasfájásaim sokkal jobbak, szinte el is múltak, néha egy-egy szurkálás és ennyi. Tegnap óta sok minden elmúlt,a hasfájáson túl a feszülés, a fáradtság szóval szinte minden. Kezdem úgy érezni magam, mintha nem történt volna semmi.....És ez megrémít.

      Törlés