2014. november 12., szerda

Csalódott

Annyiszor szóba került ez a PGD dolog mostanában, hogy úgy gondoltam felmérem a terepet és kiokosítom magam a technikákról, eljárásokról, árakról és minden más lényegesről. Ugyanis komolyan fontolgatom, hogy a következő lombiknál kérünk előzetes vizsgálatot.

Hát a neten találtam ám mindenfélét, némelyik olyan áron, ami egy hétköznapi embernek elérhetetlen (1000-1500 Euró felett/embrió). Végül arra jutottam, hogy felkeresem az Istenhegyi Géndiagnosztikai Központot levélben és felteszem nekik az összes nyitott kérdésem (kételyem), kérek tanácsot, hogy ők mit javasolnak és persze árajánlatot. Heniiii többeknek javasolta ezt a módszert, mert nagyon kedvesek és készségesek, na meg alaposak is. Ha jól emlékszem pár nap alatt válaszolnak is.

Nyilván én vagyok a kivétel, mert mindig én vagyok a kivétel ha negatív dolgokról van szó....október 25-én írtam nekik, de a mai napig rám se bagóztak. Hétfőn írtam egy nagyon udvarias érdeklődő levelet, hogy mégis mikorra számíthatok a megtisztelő válaszukra, de semmi.

Teljesen felháborodtam, azért egy elnézést kis türelmet, vagy valami akármit odahányhatnának, ha már megkerestem őket és megosztottam velül teljesen bizalmas dolgokat. Ezek után nekem olyan hiteltelenné vált az egész. Sokkal, de sokkal többet vártam egy ilyen intézménytől...

Velem amúgy nem történt semmi, az október 3-i beültetés előtti mensi óta gyakorlatilag csak az az egy nap barnázás volt, amiről korábban már beszámoltam. Nem is tudom tényleg, hogy a megvastagított nyálkahártyám mi a fenét csinál odabent, vagy elképzelhető, hogy az felszívódik?? Nem tudom. Azt viszont igen, hogy egyetlen stimu sem okozott idáig ilyet. A Lombikos sem.

Én már azon is gondolkodtam, hogy végleg itt a klimax és lehet, hogy már a mensim is el fog maradni. 

Ha a szeptemberi menstruációt veszem alapul, akkor olyan november 16-18 körül kéne megjönnie úgy 56-58 napra.....

Ha erre sor kerül, akkor olyan 8. napon elmegyek follikulometriára, magán úton, fizetősbe. Találtam egy nőgyógyászt szembe a munkahelyemmel, talán ezt meg tudom majd oldani....A mostani új helyemen nem nagyon tudok kimenni...néha még ebédelni sem....ez így praktikusnak tűnt. Egy fura van csak, hogy a doki nő. De sebaj...

November 28-án megyünk a Kaáliba, azért izgulok, hogy mit fog mondani Krizsa. És persze megbeszélem vele ezt a mensi kimaradást is és a PGD-t és az 5 napos babókat...

Az éjszakai izzadásom sem múlt el maradéktalanul, hol van hol nincs.

Azért mindentől függetlenül lelkesen szedem a DHEÁ-t, mellé még barátcserjét és a szokásos vitaminos-nyomelemes-ásványianyagos kombót.

Az elkövetkező két hétbe számtalan vizsgálat vár még rám, mint a fogorvos, pajzsmirigy UH, kardiológia, koponya MR és hasonlók. Őszintén semmi kedvem hozzá.








 

13 megjegyzés:

  1. Én is mindig magamból indulok ki, hogy soha nem tudnàm ezt tenni valakivel. De ez egx intézmény, több emberrel a háta mögött, gondolom a feladatok és a felelősség is szanaszét. Mindenesetre remelem, fognak válaszolni!

    VálaszTörlés
  2. Szia U2! Én még nem mentem utána pontosan, de 27-én megyek Krizsához, akkor fogom őt először kifaggatni. (majdnem egy napon megyünk:) Nekem egy Kaális biológus ismerőse említette a PDG-t, hogy ők, ill. a Humán Reprodukciós Intézet végez ilyet - ezért is gondoltam csak Krizsát megkérdezni vagy majd a biológus kollégáját.

    Az Istenhegyit ugyan nem említette ez az ismerős, bár látom, náluk is ott szerepel a honlapon. A 2. trimeszteri invazív vs non-invazív genetikai szűrések kapcsán voltak gyorsak nálam, konkrétan Kónya Márton, konya@gendiagnosztika.hu - hátha ő válaszol neked.

    Koponya MR-re miért kell menned? :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Heniiii, ma írtam is neki. Kiváncsi leszek...:-) Azt nem is tudtam, hogy a Kaáliban is csinálnak PGD-t. (a Versysről tudtam) Ha beszéltél róla Krizsával írd meg kérlek, hogy mit mondott. Már csak azért is hogy én is felkészülhessek :-)

      Az MR azért kell, mert van az agyamban egy ciszta....fejlődési rendellenesség állítólag. Minden évben ellenőrizni kell. Jujj ez leírva elég rémisztőnek tűnik....Ha nem nő, vagy változik, akkor elvileg nincs vele teendő. Szerencsére idáig nem volt vele gond.

      Törlés
  3. Hú nem is tudom mit mondjak, olyan jó lenne valami megnyugtatót írni. Otthon vajon nincs olyan vizsgálat hogy antral follicle count? Sima UH amivel megszámolják hogy hány petesejt látható a látótérben (?) és abból következtetnek hogy mennyi idő van még a menopauzáig.
    Szerintem a nyálkahártyának ki kellett volna ürülnie. A menopauza esetén szerintem nem is épül fel, nincs peteérés ezért nem menstruál az ember. De neked volt.
    Nemtudod ezt valakivel megnézetni? Engem ez aggaszt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. BMC-ben van ilyen, a lombikot megelőző nőgyógyászati vizsgálatnak van uh része is, pont ezt nézik meg, hány petesejt látható a látótérben.

      Törlés
    2. Én nem tudom, hogy lenne ilyen vizsgálat itthon. Egyelőre megvárom a mensit, csak utána megyek el dokihoz. Attól tartok, ha most elmennék, úgyis a lombikos gyógyszerekre fognák a rendszerem felborulását és semmi érdemit nem mondanának. Most kéne megjönnie, kiváncsi leszek...elvben szerdán rendel a doki, ha mostanában megjönne, jövő héten el is mehetnék. A nyálkahártya dologra még mindig nem kaptam választ, szóval nem tudom hová lesz ilyenkor...a beültetett két bogyóval együtt....

      Törlés
  4. Szia U2. drukkolok, hogy 28-án jó híreket kapj, és K. doki minden kérdésedre választ adjon!
    Ezt a sok vizsgálatot önszorgalomból csináltatod? Koponya MR a magas prolactin miatt kell?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszike :-) Veled mizu? Ha jól emlékszem már ultrahangon is voltál....mi a helyzet???? Izgulok érted!!!!!!

      Az MR egy fejlődési rendellenesség miatt kell, minden évben csinálnak nekem.

      Törlés
  5. Szia, köszi a drukkokat! :) Tegnap voltam a 2. UH-on, 10 tüszőt láttunk, pénteken leszívás :) Amúgy most próbálom rendszeresen írni a blogom, ott olvashatsz rólam, ha érdekel :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is tudtam eddig, hogy van blogod...de hülye vagyok.....olvasom, olvasom :-)

      Törlés
  6. Szia U2 és sziasztok Lányok ! Írtam korábban, hogy 10.31.-én sikertelen volt a petesejt leszívásom...nem voltak érettek és hogy elkezdem az Arwen tornát. Szóval már volt agy torna és itthonra kaptunk házi feladatot gyakorlásra. Makrobiotikus étrendet is kaptunk...hát én próbálom követni úgy ahogy. Azt szerettem volna megosztani veletek, hogy tegnap voltam 3. napi vérvételen ésssss...5,2 lett az FSH ami júniusban 17,8 volt. Viszont az ösztrogénem az egekben ami ösztrogén dominanciát jelent ez most teljesen új nekem. Tudtok erről valami megnyugtatót írni ? Vagy küldjem el Krizsának is ? Január 21.-én megyek hozzá akkor kezdjük a következő lombikot. Addig minden hónapban el fogok menni vérvételre, hogy legyen több eredmény, de most akkor is riasztó ez az új helyzet. U2 kíváncsian várjuk a híreket, Krizsa úgyis megmondja a tutit :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Suri! Én úgy tudom, hogy ha nagyon eltolódik az FSH és az ösztradiol, az cisztát jelent, ami az esetek többségében magától elmúlik. Nekem többször volt a stimus gyógyszerektől. A doki mit mondott rá?

      Törlés
  7. Szia U2 ! Válaszolt Krizsa az FSH-ösztradiol kérdésemre, azt írta rossz tüsző okozhatja és 2 vérzés múlva rendeződni szokott. Te csinálsz valamilyen diétát a magas FSH-ra ? Mert a tornán amit elkezdtem kifejezetten javasolják a makrobiotikát.

    VálaszTörlés