2014. november 22., szombat

Ezért kár volt ennyit várni...

Heniiinek köszönhetően sikerült egy választ kipasszírozni PGD ügyben az Istenhegyi Géndiagnosztikai Központból. Íme:

"Két eljárás létezik, a PGD, ami célzott vizsgálat, és a PGS, ami általános szűrés. Mi csak PGD-t végzünk, tehát csak abban az esetben végzünk ilyen beavatkozást, ha genetikai terheltség van, mivel a PGS körül jelenleg túl sok vita van. Abban az esetben van szükség ilyen beavatkozásra, ha valamely szülő kromoszóma átrendeződést hordoz. Amennyiben nem történt még meg, javaslom önöknek a kariotipizálás elvégzését, ezt nálunk bejelentkezés nélkül, bármely hétköznap 8-15 óra között elvégeztethetik. Ára 15 000 Ft, eredményt kb. 3 hét alatt tudunk adni."

Hát ennyi. Ezért kár volt ennyit várni. Kicsit sem lettem okosabb, csak a marketingről..... Azért visszaírtam, hogy akkor jól értem, hogy ez azt jelenti, hogy kérésemre, térítés mellett sem csinálnak ilyen vizsgálatot, csak ha a szülők eredményei hordoznak kockázatot???? Szerencsére a kariotipizálás nálunk rendben volt. 
Újra nem sikerült választ kapnom, vagy legalábbis nem érkezett semmi. Mondjuk mostanában panaszkodnak, hogy valami van a levelezőmmel, ami igaz lehet....csak cikinek érzem újra számonkérni őket.... Na mindegy, azt hiszem nem zártam a szívembe ezt az Intézményt....

Viszont jóhír, hogy kedden, pontosan akkor amikor vártam megjött. Ez azért megnyugtató, eddig órát lehetett volna igazítani a ciklusomhoz és ez a múltkori pöttyözgetés megijesztett. Nem mondom, hogy mennyiség ami távozott, de a pöttyöknél mindenképpen több. Én most ezt tekintem a sikertelen lombik utáni első ciklusnak. 

Gondolkoztam azon, hogy ennek fényében mi van akkor, ha Krizsa jövő pénteken mondjuk decemberre előirányozná a következő lombikot.  A 3 hónap eltelik ugyan, de én korainak tartanám. Jobbat tenne a szervezetemnek most, ha egy kicsit többet pihenne, hátha akkor jobban reagál a gyógyszerekre. Kell a regenerálódás ennyi hormon után, lehet hogy még ki sem ürültek a szervezetemből....Vagy ostobaság azt hinni, hogy 1-2 hónappal később jobban fogok majd reagálni és lesz pete, na meg embriócskák? Ez is önámítás lenne?

Jövő hét szerdán megyek follikulometriára, kiváncsi vagyok nagyon, hogy lát-e majd tüszőt...így gyógyszerek nélkül...



3 megjegyzés:

  1. Hmm, sztem jól tetted, hogy még egyszer konkrétan is rákérdeztél. Az az igazság, hogy magam is akkor leltem a PGD-re, amikor a kariotipizálást csináltuk (mert én olyan vagyok, hogy nagyjából minden vizsgálat előtt utánanézek, hogy milyen rossz dolog derülhet ki, és erre milyen megoldás van) és valahogyan nekem is az rémlik, mintha mindig csak azzal összefüggésben említették volna, de rendesen elcsodálkoznék, ha Mo-on pénzért ne kérhetné bárki... Na, kíváncsi vagyok már mit mond majd Krizsa.
    Nem tudom mi a jó megoldás, magam biztosan inkább sürgetném a lombikot, de nem jelenti azt, hogy ezzel jól döntenék. Viszont nekem azt mondta még októberben, hogy december 20-31-ig valami felújítás lesz és be lesz zárva a műtő és ha nekem akkorra esne a leszívás, akkor el kell csúsztassuk jövőre (szerencsére nem így jött ki a ciklus).
    Annak nagyon örülök, hogy végre megjött viszonylag rendesen és kíváncsi vagyok mit látnak follikulometrián:)

    VálaszTörlés
  2. U2, szerintem keresd meg a Versys-t is legalább egy beszélgetés erejéig. Én is elbizonytalanodtam most hogy pontosan mire szűrnek a magzatnál.
    Sajnos bővebbet én sem tudok, ugyanakkor itt nálunk simán lehetett volna kérni a PGD-t (vagy PGS-t) függetlenül attól hogy a szülőknél csináltak-e vizsgálatot. Csak ugye embriónként 6.600 dollár...
    Örülök hogy végre megjött!
    Szerintem akkor menj lombikra mikor úgy érzed, én a tavaly őszibe bele lettem "kényszerítve" a férjem által és nem azt mondom hogy ezen múlt hogy elvetéltem de mégsem volt jó. Most úgy mentem neki hogy ki fogom bírni. Pedig én lényegesen kevesebb gyógyszert kaptam hiszen stimu nem volt.
    Még Krizsával is lesz beszélgetés a PGD-ről nem? Ő hátha értelmesebbet mond.

    VálaszTörlés
  3. Pedig nagyon bíztam abban, kapsz kézzel foghatóbb magyarázatot! A jövő heti Krizsa konzinkra e témában én is kíváncsi vagyok! Csütörtökön remélem okosabb leszek.

    VálaszTörlés