2014. november 27., csütörtök

Folliculometria

Tegnap kipróbáltam az új női nőgyógyászt. Nem voltam tele reményekkel szerencsére, mert különben nagyot csalódtam volna. A helyzet itt sem más, érezhetően a 10. perc után le akart rázni...
Miért van az, hogy senki sem akar a gondjainkkal foglalkozni és annak ellenére, hogy otthagytam 13.000,-Ft-ot, még úgy gondolta, hogy ő tesz nekem szívességet. Az agyam eldobom. Minden nőgyógyász ilyen??????? Vagy csak én vagyok ennyire hihetetlenül szerencsétlen velük....????

Na mindegy, okosabb nem lettem, egy kérdésemre sem kaptam érdemi választ, viszont kértem peteérésfigyelést, azt nem utasította vissza. Tulajdonképpen ez volt az elsődleges célom, hogy tudjam működik-e a rendszer gyógyszerek nélkül is. Bár őszintén szólva én erről nem egy ciklus erejéig szerettem volna meggyőződni, hanem úgy általában akartam volna tudni, hogy vajon utolért-e már a klimax, vagy még van esély arra, hogy spontán is történik valami. Gondoltam majd javasol UH-t, vérvételeket, egyebeket, de tévedtem.

Talán egy értékelhető gondolata volt, mégpedig, hogy felejtsem el a barátcserjét mert totális vérzészavarokat okoz, viszont az Inofolicot agyon dícsérte. Hát nem tudom. Nektek van tapasztalatotok a barátcserjével?

És igen kérem szépen, a rendszer úgy tűnik működik (most éppen).  1 db 12 mm-es tüsző és 6,5 mm-es nyálkahártya a 8. ciklusnapon!!!! És a lényeg : a BAL, vagyis a jó oldalon.  Ezám a jóhír, most nagyon bele kell húznunk Apával.

Kár, hogy ez alapján nem állíthatjuk, hogy akkor nincs klimax és hogy a petefészkek teszik a dolgukat, mert ki tudja. Az, hogy most rendben van, még nem jelent semmit.

Ettől függetlenül azért én nagyon boldog vagyok, mert ez azt jelenti, hogy nincs még minden veszve az én - remélem csak vélt de nem valós - menopauzámat tekintve.

Szerintetek érdemes lenne 21. napon progeszteront nézni a peteérés visszaigazolására?

Mi van, ha van most tüsző ugyan, de nincs, vagyis nem lesz elég LH, vagy progi és akkor semmit sem ér ez a tüsző, mert nem fog megrepedni, vagy nem lesz benne semmi...még a potenciális esélyeinket is túlparázom...

Számításaim szerint, ha napi 2mm növekedéssel számolunk, akkor úgy hétfő környékén lesz ovuláció!!! Most - létező esélyekkel - nálunk a laszti az orvosok helyett. :-))

Holnap pedig Kaáli, kiváncsi leszek...

27 megjegyzés:

  1. Kedves U2! Az Inofolicot nekem is agyon dicsérte mindenki, és szedtem is, de nagyon drága. Ezért váltottam, mégpedig olcsóbbra. Lehet külön inozitol port rendelni, meg 400-as folsavat, és már kész is! Merthogy az inofolic 1 tasakjában 2000 mg inozitol por és 200 folsav van. Így mivel nekem napi két tasakot írt elő az orvos, reggel bekapok egy 400-as folsav tablettát, és reggel meg este bekeverek 2000-2000 mg inozitol port, A két összetevő 2 havi adagja megvan 7000,-Ft. ból, még ugyanennyi időre az inofolic 26000,-Ft lenne. A barátcserjéről csak annyit, hogy nekem cisztám lett tőle, mert bekevert, míg a barátnőmnek szanaszét rombolta az amúgy rendszeres ciklusát. Remélem segítettem! Sok sikert és kitartást! Zsófi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is pont így szedem az inositolt (mármint, hogy inisitolt veszek és nem az inofolicot), de sztem ezt már írtam is Neked, U2. Amúgy mondjuk fogalmam sincsen mi lenne ha nem szedném, én különösebben nem tapasztaltam semmit....

      Törlés
    2. Köszi Zsófi, igen én is így fogok tenni, ahogy Pinkman is javasolta már korábban. Csak arra kell figyelni, hogy myo inozitol legyen a hatóanyag és akkor rendben. Még van az Inofolicból, de ha elfogy külön veszek én is. Ez a barátcserje dolog teljesen elbizonytalanított.....Neked amúgy használ valamit az inozitol?

      Törlés
  2. Második gyerkőc után rendre szabálytalan ciklusaim voltak, volt egy 96 napos ciklusom is, és a barátcserje (konkrétan Mastodynon csepp) pikkpakk helyre rakott és 2 hónap múlva pozitívat teszteltem.
    Nekem ez a tapasztalatom vele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Anita, te vagy az egyetlen aki pozitív véleménnyel van róla :-)

      Törlés
  3. Re. doki: ilyenkor sajnálom hogy IKL blogjában nem lehet kommentelni... Azt hiszem az orvosok (nagy része) és az "emberek" nagyon messze vannak egymástól.
    Ami a teákat illeti, nekem is az a tapasztalatom hogy az orvosok nem szeretik. Engem az endo doki állított le minden teáról, úgy hogy azóta kammilla vagy csalánteát is csak hébe-hóba iszom. Asszem ez mindenkinek más hatást okoznak, de ebben nem különböznek a mindenféle hormongyógyszerektől.
    Drukkolok hogy összejöjjön a "hagyományos" módon most ebben a hónapban!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem itt a teakeverékem, meg a méherősítő fürdő fűkeverék, de még nem tudtam rávenni magam, hogy elkezdjem....Köszi a Drukkot és gratula, hogy "túlélted" az első trimesztert!!!! :-)

      Törlés
  4. Szerintem az a fő probléma ebben a dokis dologban, hogy túl sokat várunk el tőlük, meg azt gondoljuk, hogy Istenek vagy legalábbis azt várjuk, hogy úgy viselkedjenek. Közben meg emberek, mint mi, ugyan annyiféle személyiséggel, na meg pontosan ugyanolyan különböző a szakértelmük, mint ahogy vannak hozzáértő és nem hozzáértő informatikusok, mérnökök, közgazdászok ect. Csak hát rohadtul tud fájni, hogy a hibát saját bőrünkön tapasztaljuk. Na, persze nem védeni akarom őket, pont én nem akarom, aki baromira bizalmatlan az összessel, és aki egy millió éve is van már, hogy nem talált egy saját nődokit, akihez állandóan tud járni (esetleg egyszer majd szülni...), mert folyton elégedetlen mindenkivel, akihez odafújja a szél.
    Mindenesetre nagyon nagyon drukkolok Neked, hogy összejöjjön spontán! ++++++++++++

    VálaszTörlés
  5. Szia! Én ugyanebben a cipőben járok. most jöttem az X.nőgyógyásztól. 3 éve jön meg összevissza a ciklusom. 170-es lett az FSH-m legutoljára.
    Az eredeti nőgyógyászom le sem szarta az FSH értékemet eddig. Régóta panaszkodtam hogy kimaradnak a ciklusaim. Most derült ki végre hogy valszeg kimerültek a petefészkeim... 41 éves vagyok és még nincs gyerekem. 3 éve próbálkozunk sikertelenül eddig...
    Progikrémet kenek, avivázom, figyelek az étkezésre, msot próbálom majd az infolicot, hátha...
    De mindegyik orvos elhajt.. Még lombikra sem vesznek fel, azt mondják.
    Soha nem volt még az FSH-m 24 alatt.. ahányszor nézték. Tehát nekem az az 15-ös nem rossz eredmény! Bárcsak nekem lenne annyi :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom ezt a magas FSH-t. Azért borzasztó, hogy az orvosok milyenek, azért hormonpótlással biztos lehetne valamit segíteni a helyzeteden. Valamivel az ösztrogén-progeszteron egyensúlyt kéne gatyába rázni. A barátcserjéről írták, hogy csökkenti az FSH-t és növeli az LH-t. De amiket írtatok mst a barátcserjéről, lehet hogy jobb kerülni. Egyáltalán nem is kezelnek semmivel?

      Törlés
  6. Jah és nekem sem a barátcserje, sem a progikrém nem segitett semmit. Wild Yam kapszulát is szedtem az sem.. :(

    VálaszTörlés
  7. Most méhpempőt szedek egy ideje meg virágport.. Az új doki és a természetgyógyász is azt mondta jó..
    De visszaolvastam a blogodat (nem mindent azért) és azt irod nem jó???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én most nem szedem. A Kaáliban azt mondták, hogy valami látási problémát okoz, illetve nekem "kórosan" vastag nyálkahártyát csinált. Bár hülye voltam, mert túl sokáig szedtem. Elvileg azt kúraszerűen kéne szedni 3 hétig, én hónapokig szedtem....lehet csak ez volt a baj.

      Törlés
  8. Ahogy Pinkman írja, totál egyetértek. Nem istenek, nem ismerik minden scenarioját a női szervezetnek, mert nem is lehet. Ill. minden kutatást lehet gyönyörűen erről-arról megközelítve prezentálni, ahogy a marketing szakmában tapasztalom, a kutatónak nem fontos adatokat nem eléggé feltárva, és gondolom, az egyes orvosoknak egy-egy ilyenből csak pár hasznos/jól megfogalmazott infó marad meg. És ki tudja, a barátcserjéről végeztek reprezentatív minta alapján részletes felmérést, vagy csak "városi legenda", azaz pár páciens mondta neki, hogy vérzészavarokat okoz.

    No de a lényeg, hajrá BAL petelány, drukkolok nagyon!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazatok van, csak legalább némi érdeklődést tanusíthatnának...ez a utóbbi nőgyogyi még egy darab leletemet sem akarta megnézni, abszolút nem érdekelte. Nem csodát várok, csak emberi bánásmódot és legalább érdeklődést a helyzet megismerésére.....ha fel sem térképezi a szitut,még jó, hogy nem tud érdemi tanácsokkal szolgálni....

      Törlés
    2. Ezért meg ne kérjen el pénzt...ennyit főleg.....

      Törlés
  9. Elso lombik alatt nem ittam az Inofolicot, nem sikerült. Masodik alkalommal ittam az Inofolicot és sikerült. Nem tudom, közre játszott e. Én a merckformint cseréltem le rà.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, ki tudja hogy volt-e kapcsolat. Én most ezért nem merem abbahagyni a Dheát, mert ki tudja, hogy nem ez segített-e abban, hogy legutóbb lett 2 petesejt.

      Törlés
  10. Szia! Tudsz nekem némi infót adni? Szerinted velem foglalkoznának a Kaáliban? 170-es FSH-val? ill. 44,48-as eredményem volt még, egyszer volt 24 egy éve..Mi kell oda? hogy vesznek fel? Gondolom nekem semmi inszemináció (csak lombik lehetséges és az is csak petedonorral). Ilyet csinálnak a Kaáliban? Van erről valakinek valami információja? Nem tudom merre induljak el :(

    VálaszTörlés
  11. Raadasul szinte semmit nem ertek abbol amit irtok folliku.. Pda rovid hosszuprotokol utro stb. Eletembe nem hallottam neg ilyen dolgokrol. A nogyogyaszaim lezartak snnyival h korai menopauza, sajnaljak ed punktum! Kenjem a progikremet ha akarom, legalabb csokkenti a klimaxos tuneteket... Mellesleg ilyenek nincsenek is, csak kimarad a mensim 2-3 havonta. Iden 5x jott meg csak... Merre induljak?? ��

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából szerintem biztos nem árthat egy konzultáció a Kaáliban, legalább szakember mondja el, hogy mit lehet tenni. Én is úgy tudom, hogy meghatározott FSH felett nem csinálnak stimulációt, de hogy donoros lombikot végeznek-e, azt nem tudom. Nekem sok klimaxos tünetem van sajnos..... Ha már beállt a menopauza, azt visszafordítani tudtommal már nem lehet. Én is azért küzdök, hogy valahogy kitoljuk ezt az időt - én még egyelőre menstruálok - de ki tudja meddig.....lehet hogy már nekem is sokkal magasabb az FSH-m, mint tavasszal. Szóval azért küzdünk, hogy a még a teljes petefészek kimerülés előtt összejöjjenek a babócák. Az infókat pedig szerintem többségünk a netről szerzi be, ott néz utána sok mindennek :-) Magunkat és egymást kupáljuk ki a témában :-)

      Törlés
  12. Szia U2 ! Válaszolt Krizsa az FSH-ösztradiol kérdésemre, azt írta rossz tüsző okozhatja és 2 vérzés múlva rendeződni szokott. Te csinálsz valamilyen diétát a magas FSH-ra ? Mert a tornán amit elkezdtem kifejezetten javasolják a makrobiotikát. Már 3 hete próbálom és bízom benne, hogy segíteni fog az FSH-ösztrogén eredményeimben. Sok igazság lehet az étkezés megválasztásában.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Suri! Számomra a rossz tüsző = ciszta :-) De lehet hogy tévedek....Az étkezés biztosan számít, sokaknak a gluténmentes és szénhidrát-csökkentett étkezést javasolják. Én csináltam több mint fél évig, sokkal jobb volt a közérzetem és sikerült fogynom is egy kicsit, de baba nem lett....A makrobiotikát erre még nem hallottam, de igazából az én étkezésem ahhoz nagyon közel áll. Többségünk IR-es, vagy van valami más (pld: Hashimoto) problémája, ami spéci étrendet kívánna. Azt hiszem bátran állíthatom, hogy mindegyikünk kísérletezik valamiféle diétával, vagy egészséges étrenddel. Szerintem nem a diétán, hanem az egészségesen van a hangsúly :-) A makrobiotikát kicsit sem mondanám diétásnak (szénhidrát miatt), de egészségesnek mindenképp. :-)

      Törlés
  13. Én Hashimoto-s vagyok, nem eszem sem glutént sem laktózt. és szénhidrátot is mértékkel. Milyen tornát csináltok, ami jó az FSH csökkentésre?
    Köszönöm a választ!

    VálaszTörlés