2014. május 8., csütörtök

HSG 48 órán belül

A hétfői SOTE-s sokk után kedden felhívtam dr. K-t. Az alap tervem az volt, hogy majd jól azt mondja, hogy ilyen FSH-val menjen a lombik, nem kell inszemináció, se átjárhatósági. Tévedtem. Minden további nélkül támogatta az azonnali lombikot, azonban ragaszkodott a HSG vizsgálathoz. A Hycosy-t nem szívesen akarta elfogadni. Mondtam, hogy jövő keddig nem tudom hogy fogom abszolválni ezt, de majd megoldom. 

Ha rendben lesz - nálam a méhűr a lényeg, nem is a petevezetőcske - akkor majd augusztusban kezdhetjük a lombikot. Majdnem dobtam egy hátast. Augusztusban????? Érezte rajtam, hogy nem erre számítottam. Majd megkérdezte, hogy mennyire fogom szeretni. Majd azt, hogy a "férje mennyire fog szeretni?" Erre azt válaszoltam, hogy mi már most is szeretjük. Mert akkor megcsinálja júniusban, a szabija előtt (júliusban szabin lesz). A férjem , mikor meséltem neki, kérdezte, hogy mennyi. Én meg hogy mi mennyi? Majd elmagyarázta, hogy ezek nem érzelmi kitörések és szeretethiány megnyilvánulások voltak, hanem konkrétan arra utalt, hogy mennyire nyúlunk majd a zsebünkbe. Hát nem tudom mit vár...és hogy mikor derül ki, hogy mindez mekkora "szeretetbe" fog nekünk kerülni. Azért olyan naiv vagyok néha...

Na de visszatérve az átjárhatóságira, gondoltam, hogy a Székesfehérváriakat mozgósítom azonnal, mert ott "csak" 30.000,-Ft a Hycosy. dr. K meg majd megemészti, mert HSG-re beutalót és soron kívül időpontot két nap alatt még én sem tudok intézni...dr. K. kerek perec megkérdezte, hogy mennyiért tudnék Hycosyt. Majd mondtam, hogy mennyiért. Erre felajánlotta, hogy van egy kolléga akivel sokszor dolgoznak együtt, megbeszéli vele, hogy Ő is ennyiért elvégezze nekem a napokban. Nagyon boldog voltam, jegyzeteltem a nevet, számot, mint egy kisangyal. Aztán mondta dr. K., hogy melyik kórházba menjek, meg majd a röntgent hozzam el és és és...Erre visszakérdeztem, hogy ez nem Hycosy lesz? Nem, HSG. 30.000-ért. Magyarul egy cimbi 30.000,-ért elvégzi nekem az amúgy TB-s vizsgálatot. Nem beutalót intéz, hanem Tb-s vizsgálatot pénzért...Egy kicsit ideges lettem. Ezt pofátlanságnak tartom. Ha annyira segíteni akart, akkor miért nem beutalót kért a kollégától. Nyilván akkor is adtam volna neki valamennyit a soronkívüliségért, de azért mégsem ennyit. Döbbenet, ez azért tüske bennem most...

Megmondtam a férjecskémnek, hogy nem érdekel, de nálam ez hiúsági kérdés. Én nem fizetek egy Tb-s vizsgálatért 30.000,-Ft -ot. Két megoldás van, vagy intézek egy beutalót és egy soron kívüli időpontot HSG-re Tb-s alapon, vagy fizetek, de akkor Hycosy-ra, egy szép magánrendelőbe, ahol kinyalják a seggem, nem kell várni, a vizsgálat kevésbé kellemetlen és egy óra múlva hazamehetek.  Azért én ezt a pénzhajhász hozzáállást érzem a Kaálinál...

Szerintem nincs olyan rendelő, akiket ne hívtam volna fel Bp-en, mert persze a Székesfehérváriak nem tudtak ilyen rövid időn belül időpontot adni. Gondoltam, hogy akkor körbenézek Komárom-Esztergom megyében, mégis csak itt lakunk. Hát erre teljesen halott minden, semmi nincs. Majd ráleltem egy Molnár dokira, olvastam róla egy cikket, hogy ő volt az aki elsőként csinálta itthon a Hycosyt. Tatabányai elérhetőség volt megadva és egy mobil. Egy régi ótvar honlap volt, gondoltam, hogy ez a szám már rég nem él. Erre 2. csörgésre felvette ő maga személyesen. Elmondtam mit szeretnék, de ő nem javasolta a Hycosyt, meg hogy már nem nagyon csinálnak több okból és hogy vannak más módszerek is, jobbak. Menjek és egyeztessünk személyesen, elmondja a lehetőségeket. Hát én tájékoztattam, hogy mi a helyzet, hogy jön a lombik, hogy a Kaális doki ezt kéri és ebből a ciklusomból még kb 4 nap van ami alkalmas a vizsgálatra. Szóval nem tudok várni, de azért köszönöm, hogy ilyen készséges volt. 

Közben egyébként megtudtam, hogy 4 gyereke van és ebből 1 lány, akinek ugyanaz a keresztneve, mint nekem. Hogy mikor ünnepli a névnapját, hogy a felesége minden káros vizsgálaton átesett mikor teherbe esett, mert nem tudták, hogy babát vár, hogy dolgozott az amerikai Kaáliban, stb... Szóval olyan volt, mintha régi ismerősök lennénk, annyira közvetlen volt és kedves. Mindennel viccelődött :-) Miután elmondtam, hogy mi van velem, akkor megkérdezte, hogy nem jó-e a HSG vizsgálat. Mondtam, hogy azzal a beutaló a gond, na meg az idő is. Azt kérte, hogy hívjam vissza egy óra múlva. Megtettem. Annyit kérdezett, hogy holnap 11:30 jó? Ő intéz mindent, a röntgen meg soron kívül fogad. Hát köpni-nyelni nem tudtam. Mekkora szerencse! És ezt Ő magától ajánlotta fel...Egy idegen, még csak nem is vagyok a páciense, egy senki vagyok. Ő viszont nem az. Mint kiderült, Ő a Tatabányai Kórház Szülészet-Nőgyógyászatának Osztályvezető főorvosa. Aki második csengésre felvette, és idegenként soron kívül adott beutalót és intézett időpontot. Még most is meg vagyok hatódva. Jelzem, hogy persze, hogy megháláltam a kedvességét és segítőkészségét, de szívesen tettem, nagyon szívesen. Volt is mit meghálálnom!

Így ma leutaztunk Tatabányára. 11:00-kor megittam egy dupla Flektort, 11:30-kor, már két nővér foglalkozott velem és kísértek át a dokival együtt a röntgenbe. Nem is tudom hogyan írjam le. Azt hiszem meghaltam egy kicsit. A fájdalmat nem tudom mihez hasonlítani, de azt tudom, hogy sosem szeretném átélni és érezni újra. Biztos minden szervezet és rendszer más, más méretű, anatómiai felépítésű, de nekem ez borzalmasan fájt! Egy óra múlva már sokkal jobb volt. Most is érzem a hasamban a feszülést, de csak diszkomfort és kellemetlen, nem fájdalmas.

Az eredmény az egyetlen petevezetőm terén rendben van, a kontrasztanyag minden akadály nélkül egyből süvített ki a hasüregbe. Viszont a méhüreggel gondok vannak. Kisebb is a méh, mint kellene és arcualt is. Alakja egy keskeny banánra hasonlít a fejre állított háromszög helyett. Ez fejlődési rendellenesség. Azért ez is fura nekem, hogy tavaly nyáron, mikor hiszteroszkópiával feltárták a méhüreget és elvégezték a septum műtétet, akkor nem látták, hogy valami nem ok bent??????? Még utalás sincs a zárómon, hogy kisebb, vagy rendellenes lenne a méhem. A HSG-s doki szerint ettől még ki tudok hordani babát, de abban nem tudott segíteni, hogy ez akadálya-e a lombiknak.

Most így állunk. Kedden kiderül a Kaáliban, hogy ennek fényében mi történik majd. Ha ez nem lesz akadály, akkor a következő ciklusban, azaz június legelején elindul a lombik. Ha emiatt ők nem végzik el, akkor 21-én indul a SOTÉ-n.

A Tatabányai doki úgy búcsúzott, hogy reméli a HSG meghozza az eredményt és 3 hét múlva + teszttel a kezemben újra találkozunk. Úgy legyen!!!



10 megjegyzés:

  1. Micsoda szervezés és szerencse! A vizsgálati fájdalomért nem irigyellek. Mi fájhatott, hogy a petevezető akadálymentes volt? Szerinted a méhed alakja miatt ne aggódj, mindenkié kicsit más lehet, és ha ez számítana, mindenkiét megnéznék így is. (Köszi az infót, hogy dr K mikor lesz szabin, hajajjj) Drukk a júniushoz!

    VálaszTörlés
  2. Aztamindenit, vannak még a mai világban normális, készséges, emberszerető orvosok! A fájdalmas vizsgálatot sajnálom, meg a méh problémáját, én nagyon-nagyon drukkolok hogy a júniusi eredmény meghozza a pozitív tesztet!!!

    Amúgy én úgy hallottam, hogy sokaknak az átjárhatósági vizsgálat utáni inszem/lombik meghozta a sikert. UGYANEZT KÍVÁNOM NEKTEK IS!!!

    drukkkkkkkkkkkkkk

    VálaszTörlés
  3. Ezt nevezem én égi gondviselésnek. Hogy ilyen hamar ráakadtál valakire, aki ilyen hamar segíteni tudott és legalább adott egy támpontot az eredménnyel. Nagyon ügyes vagy, hatékonyan kezedbe tudtad venni az irányítást. Csak így tovább és továbbra is megy a drukk ezerrel!!!!!!

    VálaszTörlés
  4. Azta :) ügyi voltál! valahogy nekem is így mennek a dolgaim, ha nagyon akarom :)

    Kicsit viszont lemaradtam. Ti akkor most két intézetben is próbálkoztok?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen :-) Alapvetően a SOTÉ-ra járunk, ott kezdtünk, de idén elkezdtük a Kaálit is. Most párhozamosan megy mindkettő addig, amyg ki nem derül, hogy a Kaáli ilyen méhhel is megcsinálja-e a lombikot. Ha igen, akkor otthagyjuk a SOTÉ-t. Ha nem, akkor május 21-re van a SOTÉ-ra időpontom és indul a long protokoll (legalábbis asszem így hívják azt ami a ciklus 20. napján kezdődik).

      Törlés
    2. Hát csak megcsinálják! Láttak ők már ennél "rosszabb" méhet is talán. Ez nem lehet akadály! Várjuk a híreket...mindjárt itt a május vége ;)

      Törlés
  5. Köszi mindenkinek :-) A június, az lesz a mi hónapunk. :-) Most bizakodó vagyok, de azért ez a méh dolog aggaszt ám...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes én azt hittem minden méh banán alakú. A múltkori UH-n egy nagyon kedves szonográfus volt mindent mutatott nekem a képernyőn, így láttam először a méhemet amiről ha nem mondja hogy a méh azt hittem volna hogy valami bél mert úgy nézett ki mint a biológia könyvek a vastagbelet ábrázolják. Totálisan fekvő banán alakú volt. Namost vagy nekem is olyan, vagy ez valami általános?

      Törlés
  6. Szia, ez annyira fura, hogy a Kaalin belül is ennyire mást mond minden orvos... Náluk végeznek hycosyt 35000-ért, es az en dokim szerint sokkal jobb, mint a hsg , szoval fura, hogy haverpajti hsgjet népszerűsíti a sajat kinalatuk helyett... De nagyon hatékony vagy, hogy secperc kaptál beutalot, tényleg ritka az ilyen. Sok sikert, Kata (zugolvaso;)

    VálaszTörlés
  7. Ó te szegény. Nem véletlenül féltél a vizsgálattól, érezted hogy neked ez über fájdalmas lesz. Na legalább túl vagy rajta. Ez a pénzhajhászás őrület. Nem gondoltam volna hogy a Kaáliban ez folyik...

    VálaszTörlés