2014. május 5., hétfő

FSH és lombik?

A mostani ciklusom megint rövidebb lett, és persze péntek este jött meg, nehogy véleltlenül 2. cn-on eljussak a SOTÉ-ra. Ma reggel mentem, de ez már a 4. nap. Mint utóbb kiderült, nem számít...

Az FSH-m volt a kulcs, mert abban maradtunk dr. M-el, hogy ha magas az FSH akkor lombikra váltunk, ha nem, akkor még lesz egyetlen egy inszemináció. A kritikus cisztáim elmúltak, ami jó hír, mert nem akadályozza a kezelést. Viszont nagyon rossz hír az FSH-m, ami 15.4 lett!!!

Ezzel az eredménnyel még lombikra se nagyon vagyok esélyes. Persze az inszeminációt egy villanás alatt kilőttük a lehetséges alternatívák közül, de a lombik is necces. Dr. M. azt mondta, hogy készüljek fel, hogy nem biztos, hogy tud majd stimulálni...

Miért van az, hogy végül bármilyen orvosról is legyen szó, mindig nekem lesz igazam????!!!!!! Úgy vágtunk neki a decembernek, hogy lombikozunk, (márciusban még 8.2, decemberben már 12,1 volt az FSH-m) de lesz 1 stimu előtte. Ő (is) mondta, hogy nem lehet sokat pöcsölni, mert kimerülhet a petefészek. Ilyen magas FSH-val és 0,1 alatti AMH-val...

Majd a decemberi 1 stimuból lett 2, utána meg 3. Mindegyik előtt elmondtam neki, hogy szerintem át kéne térni a lombikra nehogy kimerüljön a petefészek, mert 1. magas az FSH, 2. alacsony az AMH, 3. a bal oldalam ami használható inszemkor alulműködik, viszont a jobb több mint jó (volt még), 4. egyre rosszabbul reagálok a stimukra.

Azt mondta, hogy szerinte jól reagálok a gyógyszerekre az AMH-hoz képest és hogy nem magas az FSH. Nem is igazán tudom, hogy ezt honnan vette ,ugyanis most pontosan saját magát cáfolta meg. Azt mondta, hogy azért voltak jó FSH eredményeim (két legutolsó idén), mert ciszták voltak és a ciszta csökkenti az FSH-t. Így volt cisztával 6,4 és 6,9 az FSH. Tehát ha nem lett volna ciszta akkor ezek az értékek jóval magasabbak lettek volna, olyanok, mint a mostani eredmény. Hát ez szuper. És ezt eddig nem tudta????????? Akkor mi a fenének kínozták a petefészkeimet feleslegesen?? Miért mondta, hogy jó az FSH, amikor most meg egyértelműen azt fejtegette, hogy az eredmények falsok voltak. Erről beszéltem neki már 3 hónapja...most meg azt mondja készüljek fel, hogy nem lesz egy pete sem, mert kimerült a rendszer. És ez mégis kinek a felelőssége, ha így van? Hogy kidobtunk legalább 6 petesejtet a kukába, mert azok a jobb petefészekben voltak, ahol nincs petevezető? Kitörölhetem a fenekem azzal, hogy én megmondtam.

Javasoltam, hogy várjunk egy jobb hónapot, hátha kicsit visszamegy az FSH, de azt mondta szerinte felesleges. A ciklus 20. napján professzori bemutatás lesz. Ha ultrahanggal is rendben leszek, akkor május 21-én indul a lombik.

Én úgy bíztam abban, hogy majd a Kaáliban azt mondják, hogy kezdjünk egyből lombikkal. De nem, ott is inszeminálni akarnának a lombik előtt. De minek? Lombikkal is kicsi az esély, nemhogy az inszemmel.

Nem tudom, teljesen összeroppantam. Nekem nincs jövőképem gyerek nélkül. Nem tudom mit tegyek. És hát dr.M. most teljesen kiábrándított. Így vágni bele, hogy azt mondja nincs (sok) esély...Kiakadtam! Eddig azt gondoltam, hogy a lombik lesz a jó megoldás, de nem így, ilyen "reménytelen" értékekkel és kilátásokkal.

Milyenek az eredményességi mutatók lombiknál 15-ös FSH-val és 0,1 alatti AMH-val? Van valakinek tapasztalata? Teljesen reménytelen és elveszett minden?? Asszem magamon kívül vagyok...

Egy dolgban viszont biztos vagyok, gyerek nélkül nem tudok élni!!!!!

Egyet még megpróbálok. Felhívom a Kaálit, őszintén elmondom, hogy az átjárhatósági vizsgálatom még nincs meg, de helyette van egy 15,4-es FSH-m. Ha dr. K még mindig úgy gondolja, hogy inszemet akar a lombik előtt, akkor későbbre tetetem a jövő heti időpontomat és életem első lombikját a SOTE fogja elvégezni. Ha pedig a lombik mellett dönt, akkormár most búcsút veszek a SOTÉ-tól.



11 megjegyzés:

  1. Szia! Most olvastalak..:(
    Próbálj megnyugodni tudom, hogy most nagyon rossz és nagyon dühös és csalódott vagy, DE ezzel az FSH-val még lehet mit kezdeni! Hidd el!!!!!!!
    Nem védeni akarom dr. M-et, de a 6,4 és 6,9 FSH akkor jónak tűnhetett (gondolom ilyenkor nem 100%, hogy a ciszta miatt alacsonyabb, lehetett az is, hogy szimplán jó volt, vagy nem? Lehet hülyeséget írok..nem tudom!...
    Az FSH is változhat még, ne keseredj el! Én mindig veled vagyok, gondolok rád!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Sajnálom, hogy át kellett neked is élned a SOTE logikátlanságait, felháborító, én is ki lennék borulva! :( Viszont Krizsával lehet őszintén beszélni, mondd el neki a teljes aggályodat, és nem szeretnél emiatt inszemmel hazárdírozni!

    VálaszTörlés
  3. http://ezustmacko.blogspot.hu/2012/04/dhea-megvan-gyogymod-magas-fsh-ra.html

    ezt találtam, olvasd el..nem tudom, mennyire jó, csak olvasgattam.

    VálaszTörlés
  4. Szia U2, hihetetlen számomra, hogy ez történt, és megértelek, amiért ki vagy bukva:( Egyetértek én is Heniiiivel, azaz hogy szerintem is beszélj Krizsával őszintén. Az is lehet, hogy átgondolja a múltkor mondottakat az inszemmel kapcsolatban, az is lehet, hogy kezd valamit ezzel a magas FSH-val. Próbálj megnyugodni azért, drukkolok, hogy minden rendben menjen!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Lányok! Mi lenne velem nélkületek!!!! :-) Ma hívom Krizsát...és már utánanéztem, hogy hol tudok beszerezni DHEA-t :-)

    VálaszTörlés
  6. Sajnálom... :(( fogalmam sincs, ki az orvosod, de nem tudok a védelmére kelni; neki az ösztrogénszintből azonnal látnia kellett volna, hogy az 5-6-os FSH értékek mind fals eredmények, és a valós FSH sajnos magas. Sok orvos egyszerűen átsiklik fölötte, én is így jártam 5 évvel ezelőtt. Rögtön a blogod kezdetekor írtam Neked ide kommentbe, hogy az FSH önmagában nem értékelhető, csak az ösztraidollal együtt (az ösztrogén ha magas, az lenyomja az FSH-t) és hogy az eredményeid alapján (mérhetetlen AMH, magas FSH, egy petevezető, és ha jól emlékszem mintha írtad volna, hogy a nagymamád is ezzel küzdött annak idején? bocsi, ha keverlek valakivel..) én nem stimuláltatnám magam inszemre, hanem inkább a jóval nagyobb sikerrátás lombikot választanám.. Nálunk 12-es FSH fölött lombikot egy klinikán sem indítanak, nem tudom, Mo-n van-e meghúzva ilyen határ, vagy az orvosra van bízva.
    A 15.4-es FSH-val viszont azért még ne temesd el magad, ettől még simán összejöhet akár spontán is, csak rá kell dolgozni a minőségre :)

    A DHEA valóban jó lehet, sokaknak segített, de azért csak óvatosan, és jó lenne előtte egy vérvétel.
    Drukkolok! :)

    VálaszTörlés
  7. Henivel értek egyet... töketlenkednek a SOTE-n...akarom mondani logikátlanok...

    VálaszTörlés
  8. Nekem 0,5-ös AMH-val, 13,5-ös FSH-val, normál többi hormonértékkel 4 tüszőm lett alapadag Merionaltól - az már más kérdés, hogy az inszem nem sikerült :(
    Szóval ne add fel!
    Juli

    VálaszTörlés