2015. október 4., vasárnap

Házasság vs. gyerek

Az utóbbi hónapokban sokat gondolkodtam, sok dolgon, az élet nagy dolgain. Sok, nem is sok, rengeteg kérdésem van a világhoz, a sorshoz, istenhez, a mindenttudóhoz.

Vajon tényleg fel kell-e áldozni mindent a gyerekért, azért hogy legyen? 
Időközben már az is mindegy lesz, hogy az a gyerek hova születik, ki lesz az apja, hogy te magad mivé válsz a kényszeres akarásban? Mert gyerek az kell, mert megérdemled, mert méltó vagy rá, mert te mindent megtettél, mert minden szerencsétlennek sikerül és neked is sikerülnie kell, mert ez lett a legfőbb életcél, a minden, amiről azt gondolod na majd a gyerek az majd helyreteszi az életed, majd megadja mindazt amire vágysz, majd pótolja mindazt ami hiányzik.

Lassan elveszted önmagad a harcban...

Irigylem azokat akiknek harmonikus a párkapcsolatuk, akik boldogok, megkapják amire vágynak mint ember és nő egyaránt.Nekik mindez a küzdelem sokkal könnyebb, hiszen csak egy - bár kétség kívül önmagában is hatalmas problémával - küzdenek meg, de azt legalább együtt teszik! Akinek megadják mentálisan, emocionálisan és minden számára fontos szinten azt, amire szüksége van. Nekem ez nem adatott meg a házasságomban.

Az egész házasságom egy elcseszett sóvárgás, sóvárgás azért hogy szeressen a férjem, hogy fontos legyek neki, sóvárság a figyelméért, a törődéséért, a kedves szavaiért, a szexért, egy pillantásáért és mindenért, ami boldoggá tenne. Na meg a gyerekért...Olyan kevés is elég lenne, tényleg, nagyon kevés is. 

Istenem, mennyivel könnyebb lenne, ha nem szeretném a férjemet!!!!

És aztán itt van ez az elátkozott reménykedés, az önámítás és önátverés legmegnyugtatóbb eszköze. Hogy egyszer majd megváltozik, egyszer majd felébred és rájön, hogy én vagyok élete értelme, hogy majd egyszer szeretni fog, vagy úgy fog szeretni, hogy érezzem is, ahogyan szükségem lenne rá. 
És telnek a hetek, a hónapok, az évek és te még mindig várod azt a napot.Kitartasz és még mindig szereted. 

Időközben ráeszmélsz, hogy az egész játékban egyedül vagy, mindent egyedül csinálsz, egyedül harcolsz, küzdesz valamiért ami nem is létezik és talán nem is létezett soha. Aztán lázadsz ellene, de ő azt mondja hogy csak hisztizel és rosszul látod mert ő aztán szeret, de tényleg. Majd ettől elalélsz, hogy kimondta a varázsszót, ami oly kedves a lelkednek... Vagy épp a lelkedet tiporja össze, átgázol rajtad majd egy bocsánattal elrendezné a maradandó lelki sérüléseidet...és te bedőlsz neki újra.....Aztán pár nap és minden folytatódik előlről. Még mindig szereted, de már magadat sem érted, hogy miért.......Mindenki tudja, te is tudod hogy tovább kéne lépned,hisz ez az egyetlen ésszerű és logikus megoldás, de nem teszed meg, nem vagy képes rá.

És akkor a sors besegít. Teszi eléd/elé a próbákat és ő elbukja, mindet elbukja. Olyan érzelmeket és rekaciókat sem vagy képes kiváltani belőle mint a szomszédból, vagy egy távoli ismerősből. Emiatt mindenkit utálsz aki boldog és kezded úgy érezi, hogy egy igazi rosszindulatú kis köcsög lettél, akivel senki sem érzi jól magát. A legrosszabb oldalad hozza ki ez az egész. Olyan gondolataid lesznek, amit még magad előtt is szégyellsz. Ha szerencséd van és átlátod, nem hibáztatod magad, ha nincs akkor még önostorozol is....

És akkor itt ez a meddőség. És a sok kérdés. Hogy vajon meg kell-e hoznom azt az áldozatot, hogy a férjemmel maradok egy rossz házasságban, amiben nem vagyok boldog, azért hogy lehessen gyerekem, vagy hogy az esély megmaradjon arra, hogy lehessen gyerekem, vagy próbáljak új életet kezdeni máshol, mással (ki tudja mikor), korai menopauzával peteérés nélkül megkockáztatva azt, hogy soha nem lesz gyerekem. Már látom, mikor végre összejövök valakivel úgy 1-2-3 év múlva és feltárom neki 40 évesen, hogy akkor itt ez a tégely és ebbe kéne spermát adni, hogy elkezdjük a vizsgálatait ahhoz, hogy gyerekünk legyen. Mondhatjuk a nagy szöveget, hogy lehet hogy mással összejön spontán, meg hogy lehet hogy nem akar ide születni az a gyerek, meg hogy érzi hogy rossz közegbe jönne és majd újraindul a petefészkem, ha harmonikus lesz az életem és bla, bla, bla...De mi van ha nem, mi van ha nem jön, vagy mi van ha nem találok senkit aki boldoggá tenne, mi van ha egy-két év múlva az én petefészkeim teljesen leállnak?

Ha nem lesz gyerekem, vajon meg tudom-e majd bocsátani valaha magamnak, hogy fontosabb volt a saját boldogságom, mint az esély a gyerekeim megszületésére.







30 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Tőlem is egy nagy-szoros ölelés drága, bár szart sem ér, mert semmin sem változtat... :/

    Nem tudhatom pontosan, mit érzel, mert az én férjem ennek pont ellentéte, a házasságunk is, a boldogságom is, de egy dologra reagálni akarok mindenképpen erről a másik oldalról; ezt írtad ugyanis: "Emiatt mindenkit utálsz aki boldog és kezded úgy érezi, hogy egy igazi rosszindulatú kis köcsög lettél, akivel senki sem érzi jól magát." Nem a te hibád, sosem a szenvedő fél hibája. Az sem, ha irigy vagy más boldogságára (ahogy az sem, ha más gyerekére - ezt az érzést viszont közelről ismerem), az meg főleg nem, ha "rosszindulatúnak" érzed magad. A bántalmazó kapcsolatok egyik fő jellemzője az, hogy az egyik fél sikeresen ássa el a másik önbizalmát, és hiteti el a másikkal, hogy ő a rossz, aki megérdemli a sorsát - és igen, szerintem lelkileg ez egy bántalmazó kapcsolat, mert egy tisztességes, empatikus férfi, ahelyett hogy hitegetne, eléd merne állni, és a szemedbe mondani, hogy én nem szeretlek úgy mint te, nem is tudlak majd soha, ha neked nem elég ez, akkor menj, és légy boldog.

    Ezzel együtt értem én, hogy nem ez a fő problémád, hiszen azt te is látod, hogy ez egy nemjó házasság, de félsz, hogy mi következik, ha kilépsz belőle. Azt hiszem, ha nagyon őszinte akarok lenni, én sem lépnék ki - így, hogy gyerekem van, még biztosabb vagyok benne, mert tudom, hogy mekkora csoda, hogy kb. mindegy milyenek a körülmények, ha átölelem, megszűnik a világ minden baja, ahogy Fella mondja. És szerintem reális félelem, hogy ebben a korban már nagyon nehéz megfelelő partnert találni... oké, hogy nem ideális a kapcsolatotok, de legalább te szerelmes vagy belé, és nyilván te sem hagyod hidegen, ha téged választott feleségül. Ezt úgy mondom, hogy én nem hiszek semmiféle kompromisszumban, sosem maradtam egy percig sem szar kapcsolatban; viszont a jelenlegi tökéletes kapcsolatból kiléptem anno, mikor úgy tűnt, hogy nem egy célra vágyunk, pontosan ugyanazért, amiért te maradsz: mert gyereket szerettem volna valamikor mindenképpen (ő meg akkoriban nem volt biztos benne, hogy jó apa lenne), és ha ennek az lett volna az ára, hogy nem életem szerelmének szülök, akkor hajlandó lettem volna megfizetni.
    Ugyanakkor azt mondom, szerencsém volt, hogy végül nem volt szükség arra, hogy a gyerekemre pakoljak egy ekkora terhet: azért hagytam el életem szerelmét, hogy te létezhess. Ezen neked is érdemes lesz elgondolkodni, mert ha a férjeddel maradsz kizárólag emiatt, lehet hogy muszáj lesz végig ott maradnod (pl. anyagi függetlenség hiánya) - elég erősnek érzed-e magad ahhoz, hogy ez folyamatosan kommunikáld a gyerekkel, és úgy is viselkedj majd: ÉN, a saját önző kívánságom miatt szültelek, és azért élek boldogtalan házasságban, nem ÉRTED, azért hogy létezhess, légy tehát hálás.

    Az, hogy az áldozatot meg kell-e hoznod, a te döntésed, és ez így is van jól, mert te veszítesz és/vagy nyersz vele végül: neked rossz most, és neked lesz jó, mikor sikerül a baba. Nehéz döntés, mert csupa bizonytalanságon alapul, nincs garancia, az utóbbira, de ugye akkor sincs, ha most elmész, és másvalakivel próbálkozol majd... Én helyedben utánanéznék és -gondolnék az alternatíváknak:
    1. Mennyire fontos neked a genetikai/vérszerinti kapcsolat a jövendőbeli gyerekeddel? Mert ha nem mindenek felett, akkor más partnerrel lehet majd babád donor petesejtből, sőt örökbefogadni egyedülállóként is tudsz.
    2. Érdeklődni lehetne petesejtfagyasztás iránt, mert például kemoterápia előtt álló fiatal rákosoknál létezik ilyen. Ha esetleg állami intézményben gond a házasságod (mert akkor miért nem lombik és fagyasztott embrió), akkor akár magán meddőségi centrumokban.

    Ezek jutottak most eszembe. Meg néhány blog, amiket olvasok (és te talán nem, legalábbis nincsenek kilinkelve), olyan nőktől, akik hasonló cipőben járnak bizonyos szempontból, és lépés előtt állnak, vagy léptek már... hátha segítenek:
    http://zimtundkaffee.blogspot.hu
    http://molnarilonka.blogspot.hu
    http://azapillanat.blogspot.hu
    Jaj, nagyon kívánok csupajót neked...

    VálaszTörlés
  3. Keves ember ilyen oszinte ....egy zugolvaso

    VálaszTörlés
  4. Sajnálom, hogy ilyen nehéz helyzetben vagy... így nagyon nehéz az élet legnagyobb célját eléni. Én is elbizonytalanodtam a házasságommal kapcsolatban, mikor a kudarcok után mélypontra kerültünk.... pedig nem voltak óriási problémák köztünk....csak elfáradtunk. Ugyanezek a dolgok jutottak eszembe. Akkor valósul meg előbb az álmom, ha maradok....vagy mennem kell, hiába szeretjük egymást.....jel, hogy nem jön össze a baba? Kellett 1-2 hét mire lenyugodtam. Nagyon nehéz jól működtetni a házasságot, ilyen kemény élethelyzetben...szerintem minden párnak....csak sokan nem vallják be. Nagyon becsülöm az őszínteségedet és hogy nem ámítod magad, megállsz és kimondod az igazat. Szerintem ez lesz a kulcsa a boldogságodnak! Bárhogyan lesz is! A környezetemben sok helyen van gyerek....de boldogságot nem hoztak, ha a szülők kapcsolatával baj van. Az idő megold mindent! Saját tapasztalat! Tudni fogod a számodra legjobb döntést! Még kell egy kis idő.... Heni

    VálaszTörlés
  5. Nagyon nehéz döntés. Én nagyon hosszú ideig éltem a férjemmel gyerek nélkül. Ő annyira soha nem vágyott gyerekre, de belement, én nagyon szerettem volna. Az elsőért három évet küzdöttem (nem lettem terhes), a terhességet végig kellett feküdnöm. A másodikba is belement a férjem (azt mondta, azt hitte nem leszek terhes), amikor három hónapos terhes voltam összejött a kolleganőjével és három hónap múlva lelépett. Gyakorlatilag a második fiamat magamnak szültem. Imádom a fiaimat (most egy és három évesek), nem adnám őket semmiért, de ha újra kezdeném csak olyan pasinak szülnék, akinek fontos a család. Mindenkinek más a legjobb döntés, de szerintem találhatsz még olyan férfit, aki szeret és közösen, együtt családdá váltok. (akár lombikkal, akár donor petesejttel, akár örökbefogadással)
    gabi

    VálaszTörlés
  6. Nagyon sajnálom, ez egy nagyon szomorú bejegyzés volt. De ha már most ilyen a házasságotok, a gyerek után még ilyenebb lesz. Jobb biztosan nem. Egy gyerek nagy konfliktus forrás, fura ezt így leírni de ez van. Még többet felcsattan az ember, mert kimerült, mert akár nem segít eleget a férj, vagy miért így csinálod és hasonlók. Persze, ahogy előttem leírták, nagyon nagy boldogság. Ha van rá esély, nem szabad lemondani róla. De egy nem működő kapcsolatba ne szülj gyereket. Ha meg nem szeret eléggé, akkor ha teheted, köszönj el tőle, és kezdj új életet. Persze, nem egyszerű ezt könnyű így leírni. De még mindig jobb, mint társas magányban felőrlődni.

    VálaszTörlés
  7. Nem vagy könnyű helyzetben drága U2. Egyik előző hosszabb kapcsolatomban éltem át hasonlót, most már utólag örülök, hogy annak a fiúnak kimondatlanul túl nagy falat volt a vajon lehet-e gyerekem és az eleve elrendelés, hogy csakis orvosi segítséggel. Én nem bírtam tovább szeretetlenül, szakítottunk, ahogy te, én szerettem jobban, epekedve a figyelme, érintése után, meg is betegített a szitu, pont a méhemmel volt gond, és lelkileg is nagyon nehezen dolgoztam fel a mellőzöttséget. A sors irónija, hogy Versys lombik gyereke lett és elvált. De akkor még csak 30 éves voltam. Életem párja sem akart gyereket eleinte és kapcsolatunkban sosem volt óriási (bizonytalanságon alapuló) lángoló fázis, mi is inkább ésszel vágtunk bele, és emellett nagyon szeretjük egymást, egyformán, úgy, hogy természetesen megvan a kémia és temperamentumos tud lenni közöttünk a levegő pl. vitában is. De mellette ő a legjobb barátom, mentorom is, nem tudnám az életem mással elképzelni, szimbiózissá vált a kapcsolatunk. Nekem elengedhetetlen a szellemi, érzelmi flow, hogy kiegyensúlyozott legyek minden téren, mint nő, mint anya, mint társ. De megértem a dilemmádat, nem tudom, hogy cselekednék a helyedben. A petesejt fagyasztásnak tényleg érdemes lenne utánajárni. Kérdés megoldaná a lelked nyugalmát csak a közös gyermek, vajon segítene mint Apa neked? Mióta vagytok együtt? Az elején milyen volt veled? Ölellek drága ♡

    VálaszTörlés
  8. Annyira sajnálom, hogy ilyen döntések elé állít az élet Téged. Azon szerencsések közé tartozom, akinek a házassága egyelőre nincsen veszélyben és támogató társra leltem a babaügy terén is. Persze racionálisan látom a világot, és hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem félek attól, hogy mit hoz a jövő, és egyáltalán nem lehetek benne biztos, hogy mi lesz a párkapcsolatommal, ha a már meglévő 4 év meddőségi küzdelemre még kerül plusz 1-2-3, de attól is nagyon félek, hogy mi lesz, ha összejön a baba. Azt olvastam valahol, hogy párkapcsolati problémákat sosem old meg a gyerek, sőt... Az biztos, hogy a jól működőket is próbára teszi, ezt látom a környezetemben elég jól.
    Egyszer azon gondolkodtam egy távoli ismerős élethelyzetébe beleélve magam (akit elhagyott a párja a babaprojekt alatt), hogy ha velem ez történne, és G. elhagyna, én akkor is folytatnám mondjuk donorspermával, és most már nem adnám fel itt, ennyi idősen. Persze nincs jó recept, ez én vagyok, és mindannyian mások vagyunk. Mindenkinek más dolog szerepel a boldogság listáján az első helyeken, mikor dönteni kell hasonló helyzetekben. Úgyhogy én egyebet nem is kívánhatok Neked, csak hogy légy nagyon boldog, akárhogyan is alakul végül az életed! <3

    VálaszTörlés
  9. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  10. Én is folytatnám a küzdelmet....férj nélkül is.... Valahogy a gyerek mindenek előtt van nálam is! :) Heni

    VálaszTörlés
  11. Szia, én egy zugolvasó vagyok (nem nagyon szeretem ezt a kifejezést).
    Véleményem szerint egy saját gyerek jóval többet ér, mint egy vacakul, boldogtalanul működő kapcsolat/házasság.
    Természetesen azt nem tudni, mit hoz a jövő, arra gondolok, tudsz-e saját gyermeket szülni, de ez a mostani életed így nem jó, ez számomra azóta biztos, mióta ezt írtad 1-2 hónapja:
    "Igazából maga a decemberi ünnepek is "érdekesen" teltek, például amiatt, hogy az én férjecském semmit, de konkrétan semmit sem vett nekem ajándékba...."
    Plusz, hogy ennyire függ a szülőktől, + hogy elutazik síelni beültetés után, magadra hagyva (ha erre rosszul emlékeztem volna, elnézést). Volt még egy olyan bejegyzésed is, hogy a céggel kapcsolatos dolgokba sem avatott be.
    Szomorú amit írsz nagyon, annyira jó lenne, ha sikerülne egy kisbaba.
    Nem akartalak bántani, remélem nem értetted félre, ez egy nagyon nehéz döntés, szomorúan azt érzem, nagyon egyedül vagy.
    Ismeretlenül is csak jót kívánok Neked, őszinteséged csodálatra méltó.

    VálaszTörlés
  12. Anyósomék 50 évig éltek egymás mellett boldogtalanságban, a nyugdíjas éveket el lehet képzelni, amikor együtt kell lenned egy olyan emberrel a nap 24 órájában, akit már nem szeretsz, csak marakodtok egymással, kín minden perc. Apósom meghalt tavaly, anyósom egy könnycseppet nem ejtett utána, sőt mi több, a hetekig tartó kórházi betegeskedés során sem! Csak pislogtam. Nem szerette, ennyi.
    El kellett volna válni, már régesrég

    VálaszTörlés
  13. Hát, így két gyerek után én meg azt mondom, hogy nagyon keserves lehet egyedül nevelni gyerek(ek)et. Arról nem is beszélve, hogy azért nem igazán egészséges - mármint a gyerek lelkének.

    VálaszTörlés
  14. Hát igen, de laposan, unalmasan, szeretés nélkül élni is nagyon rossz, aztán könnyen lehet, hogy jön egy harmadik...
    Rossz mindenhogy. Tűrve is.
    :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ja, nem úgy értem, hogy rossz kapcsolatba kell gyereket szülni, én úgy értem, hogy egyedül sem szabad, meg rossz kapcsolatban sem és egy rossz kapcsolatból pedig feltétlen ki kell lépni, főleg, ha már nem húsz éves az ember. tudom, könnyű mondani.

      Törlés
  15. Minél előbb dönteni kell, magad miatt. Ez a se veled se nélküled teljesen felemészti az embert, tudom, hidd el, évekig csináltam én is. Nem tudom ki írta már följebb, de egy gyerek szerintem is csak meg jobban próbára tesz egy párkapcsolatot. En nem tapasztalom, hgy megoldódott volna bármilyen problémánk is a gyerekek szuletes óta. Inkabb ez is egy konfliktus forrás néha. Néha meg ossze hoz persze.
    Sajnálom, amin keresztül mész.
    Ölellek!

    VálaszTörlés
  16. Drága U2! Mintha én írtam volna... Bárcsak ne így lenne...

    VálaszTörlés
  17. Kedves U2,
    Én úgy gondolom, hogy a férjed igen is nagyon szeret, hiszen Téged vett feleségül, és evek óta veled együtt küzd a gyermekért. Ha nem így lenne, akkor már nem lenne veled. Biztosan őt is rettentően megviseli a várakozás es a sikertelenség, lehet, hogy ő nem tud erről beszélni, ő így dolgozza fel a fájdalmat. Ez egy rettenetesen nehéz időszak egy pàr életében, mely a legtökéletesebb kapcsolatot is kikezdi. Szerintem ilyenkor a legfontosabb, hogy próbáljátok meg úgy élni, mint az orvosi kezelések elott, nem szabad, hogy minden a gyermek gondolata körül forogjon (saját tapasztalataiból tudom, hogy ez rettentő nehéz, de meg kell tenni, mert különben nem csak a házasság megy tönkre, de önmagadat is kikeszited).

    VálaszTörlés
  18. szia U2, zugolvasóként írok, főleg azt hogy óriási kalapemelés előtted hogy ezt így őszintén leírtad!!!
    nagyon nagyon sajnálom, szívfacsaró az egész helyzet szituáció :(((
    nem tudom hogy döntenék a helyedben, de az biztos, hogy egy szar kapcsolatba nem szabad gyermeket vállalni. Keresztszüleim vannak előttem... második gyereket azért vállalta be keresztanyum, hátha megjavul a házasság. Nem javult. 2 éves volt a pici, amikor elváltak. Marakodással, és ez már 17 éve volt, azóta is elküldik egymást a ....
    :((
    óriási ölelés neked!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  19. Kedves Mindenki! Kedves U2!
    Amikor rátaláltam az írásodra, azt éreztem, mintha a saját gondolataimat látnám leírva! Annyira tudom mit érzel! Sajnos mi is nagyon hasonló cipőben járunk és én is rettegek, hogy rámegy a kapcsolatunk. A történetünk röviden: Első nagy szerelem, 15 éve együtt, 4 és fél éve küzdelem a babáért. Az én betegségem az ok, én is nagyon szeretnék babát, de a párom férfiaktól szokatlan módon sokkal jobban. Ott tartunk, hogy már annyira belefáradt az egészbe és annyira sajnál a sok szenvedés, beavatkozás miatt, amin átmegyek (és sajnos sosem jó irányba haladunk), hogy már nem is akar következőt, nem látja értelmét. Pár napja borult a kis világom, azt mondta, tartsunk szünetet. Mintha mindent kitéptek volna belőlem, azt éreztem, érzem, hogy elvesztek mindent, ami valaha is fontos volt. Én akkor is vele maradnék, ha nem lehetne gyereke, de ő nem tudja gyerek nélkül elképzelni az életét, és ha kell, engem is feláldoz ennek érdekében. Végül is még aznap este hazajött, hogy sajnálja és megbánta, de nem ígérte, hogy akármi is lesz, velem marad. Tehát ott lóg a levegőben, hogy ha lesz gyerek, együtt maradunk, ha nem, akkor vége előbb-utóbb. Az a legszörnyűbb az egészben, hogy egyébként "tökéletesnek" volt mondható minden téren a kapcsolatunk, viszont ez a gyerek téma rettegek, hogy megöli. Azt már látom, hogy én jobban szeretem őt, mint ő engem, de annál viszont önzőbb vagyok, hogy elengedjem, bár boldogtalanná sem akarom tenni. Lövésem sincs, hogy mi lesz így, de a bizonytalanság felőröl...

    VálaszTörlés
  20. Nagy ölelés neked.

    Egészen véletlenül találtam a blogodra, (egyesek szerint ilyenek nincsenek), elolvastam a legfelső bejegyzést, kitettelek reederbe, és aztán szépen tovább az előzményeket.

    Eszembe se jut tanácsot adni, hogy mit csinálnék a helyedben. Csak a magam példáját tudom hozni, kevés ilyet olvasok, (és lám magam is névtelenként írok, nehogy megszóljanak.)

    Még harminc se voltam, sok évvel ezelőtt jelentkezett be nálam a fiam, akit aztán gyakorlatilag az első teszttől kezdve gyakorlatilag egyedül vártam. Nem így terveztem az életem, de valahogy mégis így alakult, és én nem bántam meg egyáltalán. Nem mondom, hogy nem volt néha küzdelmes egyedül (azaz némi családi segítséggel, mert az volt és van a mai napig is, jól összetartunk mi.) De egyáltalán nem bántam meg a dolgot, sőt: újra így csinálnám. Van egy gimnazista nagyfiam, nagyon okos és kedves emberke, és én hihetetlenül örülök neki. Boldog emberke, és nem tűnik úgy, mintha különösebb hiányt szenvedne a nagy átlaghoz képest (pl. sokkal rosszabb lelkiállapotban van most néhány osztálytársa, akinek éppen most válnak/költöztek külföldre a szülei, és még sorolhatnám.)

    Az én életem meg nagyjából ugyanolyan tartalmas volt a kisgyerekes időkben, mint a házas anyukáké, bizonyára érti mindenki, mire gondolok:) Aztán egy (több) nagyobbacska gyerek mellett meg újra kinyílik a világ.

    Egyáltalán nem lehetetlen ez az út sem, csak nem szeretünk beszélni róla. Én viszont úgy gondolom, bizonyos esetekben mégis kellene, mert akkora társadalmi változásokat élünk, hogy arra simán rámehetnek az egyének életútja/álmai. Van az álomjó, meg van az elég jó, és néha bizony le kell zárni a licitet.

    Ha nem gond, olvasgatlak a jövőben, és drukkolok érted nagyon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira jo, hogy ezt leirtad... hasonlocipoben jarok, mint a posztolo.... jo latni az ilyet is, nem csak a szirupos boldogcsaladokat. (Akiktol sajna en is hidegrazast kapok...)

      Törlés
  21. Amugy ezen annyit de annyit gondolkoztam en is... szerintem egyetlen egyedulallo anyuka sem banja hogy igy alakultak a dolgok, marmint azt a reszet, hogy gyereke szuletett. Biztosan nagyon nehez lehet egyedul nevelni, de hat megiscsak van kit szeretniuk... tarsat meg akarmikor kesobb is lehet talalni szerintem. Es ha nem talal az ember, hat nem... de legalabb van gyereke. En legalabbis igy latom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Ahogy olvastalak az jutott eszembe, hogy a gyereked nem a tulajdonod. Ha felnő és kirepül mi lesz veled?
      A nagynéném jutott rólad eszembe. Görcsösen ragaszkodott anno a gyerekhez, egyedül nevelte fel. Az unokatesomat majd megfojtotta a szeretétével, totál megnyomorította volna ha nem kapott volna egy ösztöndíjat és nem húzhatott volna el az anyjától pár ezer kilométerre. Aztán pár évet itthon volt. Az anyja meg mint a polip telepedett rája. A vége az lett, hogy külföldi férje lett, évente egyszer járnak haza. Jó ha havonta felhívja az anyját mert hideg rázást kap tőle.
      Szegény nagy néném meg romokban. Haragszik a világra és a hálátlan lányára és van egy halom macskája azokat kényezteti.

      Törlés
    2. Ergo, lehet egyedul vallalni gyereket, csak ne telepedj ra. Birom ezeket a vegletes sztorikat... A nagynened ugyanugy a ferjet is kicsinalta volna ha van neki.

      Törlés
  22. Ha nézel egy statisztikát ez valahogy nem megy, mármint a rátelepedés. Hisz csak a gyereküknek élnek ezek a nők. Hány felmászik a keresztre vérezni, hogy neki nem kell férfi a boldogságához neki bőven elég a gyereke. A gyereke rabja a többség.
    Az oviban a dajkák mindig morogtak, hogy mennyi önállótlan lebutított gyerek van, mert otthon anya mindent megcsinált nekik, öltöztette, etette , babusgatta, gügyögött nekik ovis korban!!!. Aztán kikerültek a rózsaszín vattafelhőből akkor meg nem állták meg szegények a helyüket. Azzal jöttek állandóan hogy az ő kis cicababájuk érzékeny kislány. Holott nem igazán. Csak nem hagyták felnőni.

    Később még gázabb a helyzet. Ha van eszük lázadnak valamelyik le is lép otthonról. Amelyik meg nem no abból lesznek az életképtelen felnőttek. Nézz szét tele van velük a világ. Otthon lakó óriás bébi férfiak, akik anyu nélkül nem tudnak élni. Mama hotel jó nekik, anyuval öregszenek meg, egy értelmes nő nem bírja az ilyen palikat.
    Vagy nők akik harminc fele nem tudnak főzni, takarítani mert anyuci megcsinálja nekik mai napig.
    Persze élni sokféleképpen lehet. Majd halálos ágyunkon ki ki eldöntheti hogy mi volt helyes és mi nem. Csak úgye egy emberi életről, sorsáról, jövőjéről van szó., a saját gyerekünkről.
    Hisz a viselkedési mintát mindenki viszi tovább magával az életében, amit otthon látott, illetve nem tud mit kezdeni helyzetekkel amit nem látott. Hisz nincs apa, honnan tudja hogy mi a szeretett teljes környezet. Egy normális apa hogy bánik egy anyával és fordítva is igaz, a családi beszélgetések, nyaralások, hétvégék, a közös élmények.
    Természetesen az se jó ha azt látja otthon hogy apa lezúz anyának hetente egy fülest, mert aki ezt látja lány annak az lesz a normális ha verik, ha meg fiú akkor meg az a természetes hogy elveri majd a feleségét ő is.
    Egyébként nem . A Tántim most öregen jó fej. Van egy bácsi az utóbbi időben az életében. Özvegy. Vele és a nyugdíja klubbal kirándulgat, színházozik. Új még neki az élmény, hisz mindig az unokatesom volt a középpontban.Most meg ő saját maga.
    Valahol sajnálom mert anyuéknak az egy hét Hévízről nyáron úgy mesélt mintha csoda lenne...holott ebben a korban tök természetes, hogy az ember elmegy pihen, nyaral, feltöltödik, az tesz amit szeret.

    VálaszTörlés
  23. Ezt magyarazom.... lehet, hogy a posztolo boldog egyedulallo anyuka lenne aki programot szervez, jon-megy a gyerek nelkul is idonkent. Ezt mi nem tudhatjuk, ne huzzatok mar ra a "besavanyodott, ragaszkodikagyerekhez, esmajdjolratelepedik" cimket.... minden eset mas! Nekem meg van olyan baratnom aki egyedul neveli a tizeves fiat, es lass csodat, jol megvannak. Anyukanak vanna kulon programjai, nyilvan sok kozos is a gyerekkel. De nem orizgeti minden lepeset.

    VálaszTörlés
  24. Pontosan egeszen addig, amig nem kovetkezett a lenezem magamat bekezdes, mintha en irtam volna, csak dobbenetes, hogy ezt igy eddig soha nem tudtam megfogalmazni. Ki is nyomtatom ha tudom, es megmutatom a lanyomnak, sokat lehet belole tanulni. Az apjarol van szo. Anyam biztatta, mikor o meg egeszen kisgyermek volt, hogy kerdezd meg anyadtol, miert valt el apadtol. Mondtam neki, ezt egyszeruen nem lehet elmondani, de majd fokozatosan mondani fogok dolgokat, amiknek eljon az ideje. Asszem ez lehet a pont az i-re. Hat vegulis en is egyedul neveltem fel a gyermekemet. Mostohaapat probaltam,de az, amikor a gyermeknek 38 fokos laza volt,es nem mert semmit szolni az eroszakos kovetelozesere, pofon vagta a gyermeket. Akkor mondtam meg neki, hogy nem lesz tobb mostohaapad. Nem is lett. Felneveltem egyedul, de o volt a legjobbszivu gyermek az iskolaban, (tanitojatol tudom) es felnoven olyan onallo lett, hogy ihaj!! Esznel kell lenni. A gyermek erdeket kell nezni. A legjobb gyermek, ma is. Mondjak is, hogy azt kapom tole, amit megerdemlek. Sok-sok szeretetet. Egyeb nem is kell. Csak okosan,es nem esz nelkul.
    Nem kuldok olelest, nem vagyok egy olelgetos fajta, de jo ilyen embereket megismerni, akikkel kozos a sorsunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Errol beszelek... Nem attol lesz jo ember/talpraesett/oszinte, stb hogy vele el az apja vagy nem. Egy no ugy is boven el tudja rontani a gyereket, hogy kozben egyutt el a ferjevel.

      Törlés