2016. január 25., hétfő

A jód az oka mindennek!

Vasárnap volt egy hete, hogy elkezdtem szedni a marvelont. Belevágunk az 5. lombikba.

Még decemberben megbeszéltük Krizsával, hogy csinálunk vérvételt, úgyis kell a lombikhoz...nameg megnézzük a pajzsmirigyet (T4, ATpo, TSH), hogy milyen csodát tett a jódaqua az elmúlt 3 hónapban a letrox helyett. Mert hát hajrá, csak természetesen!

Karácsony után jól lebetegedtem, ami eltartott úgy január 10-ig. Szedtem sok-sok antibiotikumot, így a vérvételt halasztani kellett egészen múlt hét szerdáig.

És a meglepi: a pajzsmirigyértékeimet teljesen hazavágta a jódaqua. Annyira, hogy a lombikprojekt lefújva!

Az anti tpo-m közel háromszorosa a referencia felső határának és az TSH-m is 4,55. Atyaég, sosem volt még ilyen rossz.

Hát ennyit arról, hogy a jódhiányos táplálkozás okozza a Pm alulműködést és jódbevitellel ez megoldható. Ez egy jó alaptézis lehet, ha nem autoimmun eredetű az alulműködés. Eddig senkit sem érdekelt, hogy milyen eredetű Pm alulműködésem van. Az Anti Tpo-m már volt rossz (azért nem ennyire!), de még az endo dokit sem érdekelte.

Hát akkor most megállapítom, hogy nekem sajnos autoimmun eredetű pajzsmirigy alulműködésem van, amire TILOS a JÓDBEVITEL!!  

Ezt miért nem mondják, vagy írják le???? Ezt honnan kellett volna tudnom? És azt, hogy autoimmun-e az alulműködés, vagy sem? Sőt eddig szó se volt igazán alulműködésről, csak arról, hogy a 2,5-ös TSH a gyerekprojekthez magas, de egyébként tök normálisak az értékeim...Ez miért 4 év után derül ki???????????

Nekem egy elúszott lombikba került ezt megtudni...ami egyébként eddig is tudható lett volna, ha érdekel valakit...  most újabb hónapok, mire újra beállítják a TSH-t gyógyszerekkel....

Kár, hogy nem lehet az orvosit estin, vagy levelezőn elvégezni...biztos beiratkoznék.








13 megjegyzés:

  1. :( nekem is tilos a jód, de azt nem gondoltam volna, h ilyen bajt csinál. (Akkor most már hiszek a dokimnak, h még betadine sem lehet mondjuk a műtéteknél a fertőtlenítő). Egy jó kis hosszan tartó betegség miatt vitaminkúrába kezdtem (lenkei), de basszus csomó jód van benne....jobb lesz, ha a jódos kapszulákat kihagyom :(
    Szorítok, h hamar rendbe gyere! :)

    VálaszTörlés
  2. Ó basszus, nagyon sajnálom. Igen, ez valóban így van, Hashimotosoknak szigorúan tilos a jód :( (nekem sem az orvosom mondta egyébként. Eleve én kértem az autoimmun vizsgálatot is, aztán a magas aTPO miatt alaposan utánaolvastam a témának, és az endokrinológushoz már konkrét kérdésekkel érkeztem :( Sajnálom, nem csoda, hogy így elszálltak az értékeid :(

    VálaszTörlés
  3. Szia. Zug olvasód vagyok csak, és nagyon drukkolok. A házasságotokkal kapcsolatban érdemes lenne megpróbálni a családállítást, ha még nem voltatok. Nekem nagyon sokat segített. Angster Máriát tudom nagyon ajánlani.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokszor a fejemben van és már többször bejelentkeztem, de végül mindig lemondtam. Azt hiszem rettegek tőle...egyszerűen nem merek elmenni.

      Törlés
  4. Sajnálom, remélem mielőbb rendeződik és belevághattok a lombikba. Az a bosszantó hogy sok mindenre x év után jönnek rá, vagy épp az indulás előtt, amikor a remény ott van, hogy na most indulunk... és hazavágja az embert a tájékozatlanság vagy az orvos addigi nemtörődömsége. Hidd el Én is ebben a szituációban járok, csak nem jód témában..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És hogy kezeled? Pontosabban, hogy teszed túl magad?

      Törlés
  5. Szia, én is hashimoto-s vagyok, nekem az endokrinológusom még a jódozott sót is megtiltotta, így én gyógyszertárból szerzem be az ételbe valót. Ami segít viszont a gyulladás csökkentésében és később a kontroll alatt tartásában, az a szelén. Nekem a Walmark Szelén Forte-jét ajánlotta az orvosnő, azzal és a o,25-ös Euthyrox-szal teljesen normál értéken tudom tartani az anti TPO-t meg a TSH-t is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megpróbálom köszi a szelént. Én 50-es letroxot szedek, a 25-ös kevés volt sajnos már korábban is, amikor jobb értékeim voltak.

      Törlés
  6. Sajnálom :( Én akkor kérdeztem rá, mikor folsavat váltottam, hisz' ezért nem szabad mindenkinek a Femibiont sem szedni, csak aktív folsav más itthoni terhesvitaminban nincsen. De részletes választ nem endo doki adott, hanem a blogkommentelők, ha jól emlékszem Rita különösképpen. Az biztos, hogy mi itt a saját sorsunk révén többet ismerünk/tudunk meg, mint amit az orvosok tudnak/kommunikálnak. Kb hány hónap újra beállítani a TSH-dat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most végignéztem, mindegyik felkészítő-babavárós vitaminban van jód. Régen volt jódmentes Elevit, de már nincs...nem is tudom mi a fenét szedjek most. Úgy kb 2-3 hónap, míg beáll. A következő vérvételkor kiderül, hogy elég-e az 50-es letrox, vagy emelni kell.

      Törlés
    2. Szia U2, úgy hallottam, hogy van valami Femibion, amit külföldről be lehet rendelni és nincs benne jód. Talán az Europa patikából? Vagy valami ilyesmi...Viszont nekem Krizsa egy olyan vitamint ajánlott, Fertilovit a neve, ami kimondottan pajzsmirigyesnek van és nincsen benne jód. Nem hasonlítottam össze a Femibionnal, hogy melyik vitaminból mennyit tartalmaz, de elég sokféle van benne, nézd meg, hasonlítsd esetleg össze. Árban -úgy emlékszem- nem sok különbség van a Femibiontól. (pinkman)

      Törlés
  7. Létezik újra jódmentes Elevit. Simán gyógyszertárban meg tudod venni. Abban viszont nincs metafolin, ami a Femibionban van. Ancsi

    VálaszTörlés
  8. Szia

    Nekem is magas volt az Anti-tpom, és szedtem napi 1 szem szelént, 90-ről lement 3-4 hónap után 30-ra, most legutóbb már csak 5 volt. Nagyon szépen leviszi, viszont hashimotosnak tilos a nagydózisú jód. Oda kell figyelni nyilván,de szerintem egy minimális jódbevitel nem vágja taccsra a hormonjaidat. Van ismét jódmentes terhesvitamin, de ha külön-külön szedsz többfélét, az is megfelelő. Mikor mész újra vv-re? Mikor vágtok bele az új lombikba, tudod már?

    VálaszTörlés